ik wil behang van me muren af halen. is er een hulpmiddel om mee af te halen of een spul dat het snel af gaan en waar kan ik die kopen?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Wonen
3.2K

Antwoorden (13)

behangafweek??? te koop bij elke bouwmarkt
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Stomen en dan flink krabben...
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Het beste zonder beschadigingen aan de muur is een
afstomer huren bij een bouwmarkt.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Je kan je behang ook los stomen. Heb je een stoom machine? Gewoon stoom tegen de muur en je behang komt zo naar beneden...

Sccs.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Daar kun je een behangafstomer voor gebruiken. Die kun je huren bij veel doehetzelfzaken, zoals bijv. Gamma, Praxis e.d.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
In het uiterst geval (geen stoomapparaat in de buurt) goed natmaken met water met afwasmiddel erin.goed in laten trekken voor je zelf gaat trekken en peuteren
13 jaar geleden
Bij mij helpt een flinke scheut afwas middel met warm water ook al behoorlijk, Met een spons of doek op het behang aanbrengen en dan met een paletmes afsteken.. Als het daarmee niet lukt kun je altijd nog een apparaat huren.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Behangafstomer huren en een emmer met behangweker en water vullen.
Eerst het behang met de punt van een plamuurmes bekrassen, zodat het water achter het behang kan komen. Niet te diepe krassen maken, want dan moet je weer te veel uitrepareren. Daarna met een spons ruim het water met behangafweker aan brengen, even laten inweken (+/- min 10 minuten). Daarna met behulp van de behangafstomer het behang eraf halen, werken van boven naar beneden en baan voor baan. De laatste restjes natmaken met de spons en dan eraf halen zonder behangafstomer.
Succes!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
die tips over afstomen en natmaken zijn prima
ECHTER wel een aanvulling:

Kijk echter wel even wat voor soort behang erop zit. als het van papier is werkt het stomen etc prima, is het een soort kunststof werkt stomen/nat maken veel minder. Dan kun je beter proberen de (top) laag er droog af te trekken (dat is dan ook de bedoeling en dat zou vrij goed moeten gaan). De papieren laag die blijft zitten kun je dan óf laten zitten óf met stomen of nat maken ook verwijderen
amigo
13 jaar geleden
U kunt een behangafstomer huren of kopen.
Begin de voorbereidingen op klaarlichte dag.

Schakel de stroom uit en controleer met een testlampje of
spanningzoeker of de stroom er daadwerkelijk af is.

Demonteer de wandcontactdozen en de lichtknoppen en isoleer de stroomdraden en duw ze terug in de lasdozen.

Als u de stroom er weer op heeft gezet ga dan toch behoedzaam tewerk in de buurt van wandcontactdozen en de lichtknoppen.
Het impregneren van de stoom in het behang is afhankelijk van de lagen behang die op de muur zitten.

Begin onder het plafond en steek met een plamuurmes het natte behang van de muur.

Als u een halve vierkante meter stoomt per keer, dan kunt u het makkelijk wegsteken. Kras of steek niet in het behang of in de muur.

Leg er een systeem in en begin niet van de hak op de tak.
(ga in horizontale richting tewerk)

Direct het behang in vuilniszakken doen en het stoom-apparaat ontdoen van resten behang. (stoomplaat en slang)

Na het afstomen en opruimen kunt u beginnen met evt egaliseren van de muur en behangen.

Daarna schakelt u de stroom uit om de wandcontactdozen
en de lichtknoppen te monteren.

Klaar? , dan mag de stroom weer aan.
Bronnen:
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik moet binnen kort ook behang eraf halen, ik pak dan altijd de planten spuit met water erin en spuit het een klein beetje nat, dan gaat het er gemakkelijk af.

Suc6

Toegevoegd na 18 minuten:
laat me weten of het is gelukt!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Veel water met beetje afwasmiddel en dan met bijvoorbeeld een cocos stoffer het behang zeiknat maken.

Te nat kan niet, als de vloer tenminste vies mag worden.
Ook opletten of de muur het kan hebben, bij een gipsen wand bijvoorbeeld oppassen met water.

Rustig in laten trekken: half of heel uurtje.
Eventueel nog natter maken, dat ligt eraan hoeveel lager behang erop zitten.

Bij een betonnen muur valt het behang er op deze manier bijna vanaf. Als je moet afsteken: natter maken.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Je kan dingen kopen die het behang warm en vochtig maken. Ik heb dat thuis ook gedaan, erg handig. kost alleen een beetje werk. Maar je moet er iets voor over hebben toch?