Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Mag je op gemeente grond zaadjes plaatsen voor een moestuin?

Tegen over ons zit een speeltuin met veel braakliggende stukken grond. Daar hebben ze gras en onkruid bloemen laten groeien. Staat best netjes en geeft een natuurlijk effect. Zou je dan als je bv zaadjes (over) hebt van komkommer, wortel enz die daar mogen planten? Niet voor eigen gebruik natuurlijk! Gewoon om de zaadjes op te maken?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Tuin
4.8K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

Stiekem kan je dat altijd wel doen,maar of het ook mag is de vraag, denk het niet, maar je groente planten kunnen daar niet groeien.
Groenten kweek je op goed losgespitte grond, rijkelijk bemest en regelmatig water geven als dat nodig is.
Op een verwilderd stukje grond kunnen dit soort planten niet groeien.
Bewaar je zaadjes maar voor volgend jaar, de meeste soorten komen na een jaar nog gewoon op.
Zelfs na twee jaar!
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Andere antwoorden (4)

helaas mag je niet legaal plantjes planten op een openbare locatie of prive terrein. hiervoor moet je toestemming vragen aan de gemeente of aan de beheerder.

daar in tegen kun je natuurlijk altijd nog je guerilla-garderning group opzetten

http://www.guerrillagardeners.nl/
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ik geloof dat ze er zelfs een term voor hebben: Urban Farming. Zeker als je dit met een hele buurt doet kan het erg leuk (en lekker!) zijn.
Als je het helemaal zeker wilt weten, vraag dan eens aan de gemeente hoe zij hier tegen aan kijken.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Daar zul je met de gemeente over in conclaaf moeten.
Misschien is hen de braakliggende grond een doorn in het oog en geven ze toestemming.
Je zult in dat geval de boel wel moeten omheinen anders plukken anderen jouw moestuintje leeg en blijven voor jou slecht de wrange vruchten over!
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Maar dat geeft ook niet. In Naaldwijk bv heb je een pluk tuin die kruiden enz hebben. Daar mag je stekjes meenemen voor eigen gebruik. Leek mij wel leuk om te doen. Achter in de tuin heb ik ook moestuin. Maar heb verschillende zaadjes over.
Dat kun je gewoon doen, daar hoef je niet voor in overleg want zelfs ALS je toestemming krijgt is de kans levensgroot dat de eerste de beste schoffelaar je plantjes er weer uit schoffelt.

Gewoon doen dus en hopen dat de schoffelaar pas in november komt, het zijn toch zaadjes die over zijn. Overigens zou ik ze niet gaan eten omdat ik te bang ben dat ze constant worden ondergezeken door honden of bepoept door katten.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Honden kunnen daar niet komen. (natuurlijk alles kan maar staan geen honden borden!) Is omheind stuk. Voor de speeltuin is een HUP. Ook omheind. En katten dat kan ik ook in mijn moestuin hebben. En veel meer dan gras maaien doen ze niet. Zou dus kunnen.

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding