Zijn Nederlandse naam is pindakaasboom, ook wel Kransenboom genoemd.
Zijn botanische Clerodendrum trichotomum fargesii, wel dat is dus een mond vol.
Pluk een blad ,kreukel het een beetje, denk aan pindakaas en ruik aan het blad.
En ja hoor, de lucht lijkt inderdaad op pindakaas.
het is natuurlijk helemaal geen boom, de twee meter haalt hij meestal niet eens, wel gaat hij op den duur flink woekeren, door zijn onderaardse uitlopers.
In de herfst komen er ook nog bijzonder mooie bessen aan, die blauwachtig van kleur zijn, echt zeer bijzonder.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Volgens mij een viburnum variant, zoals de viburnum carlesii, maar dan met grotere bladeren. Er zijn verschillende varianten.