Als ik op een andere manier geen zacht water kan krijgen, kan ik dan gedestileerd water gebruiken voor mijn Gardenia

Weet jij het antwoord?

/2500

Ik zou denken dat dit geschikt is, immers, alle mineralen zijn er uit gehaald, dus zachter kan niet, maar of de planten hier blij mee zijn, geen idee. Kan je niet aan regenwater komen, haal dan water uit een sloot, dat is bijna altijd zacht water, maar is wel afhankelijk waar je woont. Je kunt dit zeer eenvoudig zelf testen door een G.H. test de kopen in een dieren/vis winkel/ tuincentrum.

Regenwater opvangen. Dat is altijd zacht. Water is hard als er veel calcium, kalium en natrium in is opgelost. Dit is uit regenwater weer verdwenen. Regen is immers neergeslagen water, dat eerst van de aardoppervlakte en de zeeen is verdampt.

In gedistilleerd water zit niets dan water. Misschien dat je, als regenwater niet mogelijk is, een filterkan kopen, waarmee je zacht water kan maken. Die werkt met een filterpatronen die best lang meegaan. Is trouwens ook lekkerder om te drinken.

als je een wasdroger met wateropvangbak hebt, kan je dit gebruiken.

Ook water van ontdooid ijsaanslag, gecondenseerd in de diepvrieskist/kast, is zacht water. Ook geschikt voor strijkijzers. Je kunt ook gedestilleerd water kopen dat gebruikt wordt voor accu's.

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord op die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100