Als ik op een andere manier geen zacht water kan krijgen, kan ik dan gedestileerd water gebruiken voor mijn Gardenia

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Wonen
bamibal
13 jaar geleden
Een gardenia doet het ook prima met gewoon kraanwater.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Kun je geen regenwater opvangen?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Waar woon je? Hoe hard is het water daar? Volgens mij verkopen ze in de vis speciaalzaak(vaak niet in het tuincentrum) ook ontharders. Als je iemand kent in flevoland, hoef je alleen maar een manier te vinden om water op te halen. Dat is geloof ik het zachtste water van nederland.

Antwoorden (5)

Ik zou denken dat dit geschikt is, immers, alle mineralen zijn er uit gehaald, dus zachter kan niet, maar of de planten hier blij mee zijn, geen idee.
Kan je niet aan regenwater komen, haal dan water uit een sloot, dat is bijna altijd zacht water, maar is wel afhankelijk waar je woont.
Je kunt dit zeer eenvoudig zelf testen door een G.H. test de kopen in een dieren/vis winkel/ tuincentrum.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Regenwater opvangen. Dat is altijd zacht.
Water is hard als er veel calcium, kalium en natrium in is opgelost. Dit is uit regenwater weer verdwenen. Regen is immers neergeslagen water, dat eerst van de aardoppervlakte en de zeeen is verdampt.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Oftewel gedestileert;-)
In gedistilleerd water zit niets dan water. Misschien dat je, als regenwater niet mogelijk is, een filterkan kopen, waarmee je zacht water kan maken. Die werkt met een filterpatronen die best lang meegaan. Is trouwens ook lekkerder om te drinken.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
als je een wasdroger met wateropvangbak hebt, kan je dit gebruiken.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ook water van ontdooid ijsaanslag, gecondenseerd in de diepvrieskist/kast, is zacht water.
Ook geschikt voor strijkijzers.
Je kunt ook gedestilleerd water kopen dat gebruikt wordt voor accu's.