Wat zijn mijn opties om zo snel mogelijk weg te gaan uit huis zonder schulden te maken?

Hallo!
Even kort mijn situatie uitleggen, ik ben 20 jaar en sinds september werkende met een normaal loon (arbeider) maar 4 jaar geleden besloot mijn mama (die verslaafd was aan alcohol) om zich op een gruwelijke manier van het leven te beroven. Dus ik bleef over met mijn stiefvader aangezien mijn ‘echte’ papa mij nooit heeft erkent als zijn dochter. Maar mijn stiefvader is een echte egoïst. Ik geef maandelijks €250 af terwijl ik evengoed zelf mijn eten moet kopen, ik kuis,strijk en doe eigenlijk alles ik het huishouden terwijl hij werkloos is en gewoon te lui is om te gaan werken. Super frustrerend dus maar dat niet alleen.. hij behandelt mij dus ook alsof ik niks ben en zou mij graag uit huis hebben (ja dat heeft hij al meerdere keren tegen mij gezegt) maar mijn probleem is dat ik niet genoeg spaargeld heb op op eigen benen te staan en familie of vrienden daar kan ik ook niet bij terecht. Bij sociale huisvestingsmaatschappij ben ik al een jaar geleden ingeschreven. Maar volgens hun is mijn situatie niet erg genoeg..

Mijn vraag is waar kan ik wel snel terecht om zo snel mogelijk uit die situatie met mijn stiefvader te geraken?

Alvast bedankt!

Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
in: Wonen
1.6K

Antwoorden (2)

heb je al geprobeerd om een kamer te vinden? Of anti kraak wonen? Spullen om de woning/kamer in te richten kun je goedkoop bij kringloopwinkels vinden, of vraag eens aan familie en vrienden of die wat over hebben. Je hoeft echt niet meteen duur ingericht te zijn
5 jaar geleden
Maatschappelijk werk om hulp vragen, zij weten wat en waar en hoe.
Samen met vriendin een kamer (studentenhuis) of bij mensen in huis (hospita) een kamer huren.
Vrienden-kring - vraag aan vriendinnen/vrienden of zij een zus hebben die samen (een) kamer(s) willen huren - halve huur, halve alles - scheelt veel geld.
Bed tafel stoel, paar bekers, borden, bestek, pannen het is allemaal GRATIS (online) te vinden of bij de kringloop voor een klein prijsje te vinden.
Er zijn ook verschillende weggeefgroepen op FB en Marktplaats.
Succes!
... een zus hebben die samen __een appartement__ of ... (een) kamer(s) willen huren - ...