Kiezelsteen

Mijn vraag is, hoe krijg je een kiezelsteen, mooi glimmend.. zonder er lak op te spuiten?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Wonen
1.5K

Het beste antwoord

Dit doe je dmv een zogenaamde 'trommel' waar je stene met heel fijn slijp poeder polijst door een aantal stenen met poeder en water uren / dagen lang rond te laten draaien. 'Trommelen' genoemd

Toegevoegd na 1 minuut:
zie ook http://www.stenensieraad.nl/bewerken_edelstenen.html
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Met spuug, of hard vrijven
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Je zou de steen kunnen oliën, dan gaat hij ook mooi glimmen.
Het is alleen geen blijvend effect.