Welke soort grasmaaier of grastrimmer kan ik het beste kopen voor een klein grasveld met bochten?

Ik heb een nieuw grasveldje van 12 m2, met veel rondingen aan de zijkanten. Kan ik het beste een handgrasmaaier kopen of een grastrimmer en zo ja wat voor een?

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
in: Tuin
6.3K

Het beste antwoord

Gewoon een handmaaier daar heb je genoeg aan voor zo,n klein gazon.
Bij elke dhz zaak te koop.
Koop er gelijk een goede gras schaar bij, die heb je echt nodig voor al je rondingen van het gras.
Wat je er ook bij moet kopen is een kante steker,daar kan je de kantjes mooi mee afsteken.
Zo krijg je het mooiste gazon van de buurt.
Werkse.

Toegevoegd na 54 seconden:
Geen trimmer kopen,daar sla je kale plekken mee in je gras.
burgos
9 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Ik zou voor een kleine elektrische grasmaaier gaan.
Vooral bochten en randen kunnen lastig zijn met een handgrasmaaier, omdat je met beide wielen op het gras moet blijven om kracht te kunnen zetten.

Een trimmer is vooral handig langs (hoge) randen waar je dus met de maaier niet helemaal bij kan komen. Verder heb je er niet zoveel aan.