Koeling koelkast kapot. Kan ik het beter laten repareren of een nieuwe koelkast aanschaffen?

Hallo,

Ik heb momenteel een kapotte koelkast. De oorzaak is onbekend maar de koelkast koelt niet of nauwelijks.
De garantie van de koelkast is ook verlopen.

Wat is goedkoper: Repareren of nieuwe aanschaffen?

Reparatie:

- Welke bedrijven houden zich hiermee bezig?
( Betreft koeling).
- Indicatie kosten en hoe lang zonder koelkast?

Bedankt!

Weet jij het antwoord?

/2500

Het beste antwoord

Raico, vaak als je het ene laat repareren, dan komt snel daarna de volgende ellende. Heb ik al zo vaak ervaren. Dit is een fikse reparatie. Ga fijn naar een nieuwe uitkijken. Kun je zonder problemen weer jaren verder.

Of je een koelkast moet laten repareren of niet is afhankelijk van enkele factoren. Hoe oud is die nu ? Hoe duur was die ? Hoe is de algemene toestand nu ? Als je een koelkast bezit die erg duur was ( b.v 400 euro of duurder ) dan zou ik een reparatie laten uitvoeren. Je kan een witgoed bedrijf bellen en vragen of zij er naar willen kijken,en een prijsopgaaf van de reparatie vragen, maar pas op, alleen het nakijken en voorrijden kost al snel 40 euro. Meestal repareren zij een koelkast aan huis, dus je zit niet zonder.

Een koelkast kan lang meegaan. Als je een gebruikte koel/vrieskast koopt ben je zeker onder de € 100 klaar en dat is m.i. goedkoper dan een reparatie.

Eerst uw koelkast goed na laten kijken, dus onderzoek laten uitvoeren door een witgoed monteur. Aan de hand hiervan kunt u een conclusie trekken of het haalbaar is om te laten repareren.

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord op die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100