Hoe haal ik vulling uit een kussen en blijft het toch gelijkmatig?

Ik heb een kussen gekocht dat ik eigenlijk iets te dik vind. De vulling kan eruit gehaald worden. Alleen bij een eerder kussen werd de verdeling daarna erg ongelijkmatig en niet meer goed te krijgen. Is er een methode of handigheidje om dit wel goed te doen?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Interieur
3.6K

Antwoorden (2)

Het ligt er aan wat voor vulling zit er in als het veertjes zijn is het goed te verdelen,
maar zit er van dat schuim in,dan wordt het inderdaad lastig.
Wij hebben dit ook wel eens geprobeerd,en toen mislukte het ook,we hebben toen een zak veertjes gekocht en het kussen op nieuw gevuld.
Heb je nog een oud kussen liggen, dan kan je ook dat gebruiken.
burgos
11 jaar geleden
Ik doe dat altijd als ik een nieuw kussen koop: de helft van de vulling er uit halen.

Daarna moet je schudden en een beetje trekken en weer schudden.
Kortom: je gaat het kussen weer opnieuw in vorm kneden.

Afhankelijk van de vulling gaat dat wat moeilijker of makkelijker.
Ik heb het nooit een probleem gevonden.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Het is syntetische vulling, een soort #spinrag# met bolletjes erin.