Hoe maak je lak/latex schoon?

De voorschriften zeggen dat 't niet in de wasmachine kan, maar met lauw water handmatig schoon gemaakt moet worden. Met een lak laken van 220 bij 230 kan dit best lastig zijn. Heeft iemand enig idee of 't echt niet in de wasmachine kan (zoals zoveel dingen waar bij staat dat dat niet zou kunnen)? Wellicht bij een bepaalde temperatuur of wat ook?

Toegevoegd na 48 minuten:
Ter verduidelijking; ik heb het hier over 100% polychlorid - vinyl.

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
3.7K

Antwoorden (1)

In de wasmachine gaat het kreukelen, daardoor krijg je scheurtjes. Ik neem aan dat je het over een bedlaken hebt. Handig is dan om hem op het bed te laten liggen en met een spons met zachte zeep schoon te maken, daarna in de douchecabine schoonspuiten en afdrogen met een paar handdoeken of laten hangen.