Wat moet je in een berichtje zetten dat je stuurt naar verhuurders van de kamer waarop je wilt reageren?

Weet jij het antwoord?

/2500

Het beste antwoord

Vooral jezelf zijn in je mailtje. Als de mail naar de huisbaas gaat dan zou ik wat netter zijn. Als de mail naar je toekomstige huisgenoten gaat laat dan echt jezelf zien. Dus als je stil bent, vertel dat dan. Als je altijd een enthousiast persoon bent, schrijf dan een enthousiaste mail. En als je veel humor hebt, stop er dan een grapje in. Iedereen schrijft trouwens dat ze rustig zijn, van een schoon huis houden en geen instrument bespelen. Daarmee spring je er dus niet echt uit. In afwachting van uw reactie, verblijf ik, is echt te ouderwets en stijf. Dat gebruiken we niet eens meer in sollicitatiebrieven. Gebruik alleen maar woorden die je zelf ook zou zeggen. Dus niet te stijf, tenzij je altijd en een pak met een strik en een bolhoed rondloopt;) en let op spelfouten in je mail, want dat komt echt dom over. Succes!

Zo'n briefje zal in principe niet veel anders zijn, dan een sollicitatiebrief. D.w.z. je probeert (zonder te overdrijven natuurlijk) een positief beeld van jezelf te geven. Je zult b.v. vertellen dat je niet rookt, een geregeld leven leidt, graag een nette kamer wilt, omdat je niet van rotzooi houdt, en eventueel kun je ook iets vertellen over je financiele situatie, i.v.m. mogelijk wanbetaling. Vertel ook waarom je juist die kamer zo graag wilt. B.v. omdat je het zo'n leuke buurt lijkt; een verhuurder vindt dat best leuk om te horen! ;-) Ook referenties kunnen prima werken: naam, adres en telefoonnummer van een voormalige werkgever van een bijbaantje of een oud-leraar. (licht die mensen wel vooraf even in!) Succes!

Geachte......, Ik ben erg geinteresseerd in de woning aan de .....straat, die u aanbiedt. Ik ben die en die.........en doe zus en zo.... Graag zou ik met u een afspraak maken om de woning te bezichtigen. In afwachting van uw antwoord verblijf ik. Met vriendelijke groet...je naam.

Vertel eerlijk iets over jezelf, in het kort wat je zoal doet en wat je ambities zijn. Ik ben zelf verhuurder van een studentenhuis. De bewoners moeten samenwonen met de nieuwe huurder, dus moeten ze weten wie er wil komen, en dan leg ik dit aan ze voor. Als je binnen de groep past maak je wellicht kans op de kamer. In een 'herrie-en-feest-huis' past geen rustig integer persoon, en andersom ook niet. De groep heeft er geen belang bij dat je snel weer gaat verhuizen omdat het toch niet bevalt, en ik als verhuurder ook niet. Bv. als jij als roker in een 'niet-rokers' huis binnenkomt is het niet leuk voor je.. Wees eerlijk dus!

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord op die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100