Neem een stukje hout. B.v. een roerhoutje om verf mee te roeren en krab daarmee de verf weg.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Met een verfstripper. Dit doe je met een hete fhön, daarna met een soort stuk ijzer met scherpe randen de verf afstrippen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Kan laminaat daar tegen?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Heb je een structuur erin of is ie glad? Ben je van plan opnieuw te verven?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
En dan is niet alleen de verf maar ook je laminaat weg. Is geen strak plan hoor, een verfstripper.
Het hangt ervan af wat voor verf maar als ze even uitgaan van 'gewone' verf op alkyd basis dan zou je met terpentine of evt. zelfs thinner (ventileren!) de boel even wat weker kunnen maken, en dan met een houtje waar een scherpe kant aan zit stekende bewegingen maken. Als grover geschut nodig is neem je een plamuurmes erbij om te steken. Hou het oppervlak zo vlak mogelijk en zorg dat hij niet gaat happen en krassen veroorzaken.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Als het niet al te al te veel is, gewoon met een watje met wat aceton erop, werkt prima, en je ziet er niets van (heb Baseline van Praxis, en dat kan er uitstekend tegen).