wat is harde dakbedekking en wat is het tegenovergestelde van dit begrip?

Bij de aanvraag voor een inboedelverzekering wordt gevraagd of er sprake is van harde dakbedekking.... Ikzelf woon in een appartement, ik neem aan met een harde dakbedekking

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Wonen
6.5K

Antwoorden (4)

Ik denk dat ze daar dakpannen mee bedoelen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
tegenovergestelde is riet.
Ook een plat (bitumen) dak kan je vaak aangeven als type dak (is ook niet hard).
13 jaar geleden
In een appartement heb je een harde dakbedekking.
Een rietendak is een is het tegenovergestelde van een harde dakbedekking.
ronron1212
13 jaar geleden
Dakpannen, leien is harde bedekking.
Riet en veelal ook singles (bitumen) is zachte bedekking.