Teak of ander hardhout, wat is het beste hout voor tuinmeubelen?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Tuin
2.1K

Antwoorden (2)

Wij handelen in tuinmeubelen,en ik adviseer bij houten tuin meubelen altijd teak,
Veruit de beste houtsoort,let wel op,er zit behoorlijk onderhoud aan,minimaal 2x per jaar in de olie,en omdat de meeste mensen dit te bewerkelijk vinden,gaan ze tegenwoordig,bijna allemaal voor kunststof.
Vooral die gevlochten wicker en daar heb je niks aan te doen,en kunnen ook nog eens buiten blijven staan in de winter.
Succes met je keuze.
burgos
11 jaar geleden
Ik heb zelf tuinmeubelen van teakhout en deze heb ik al bijna tien jaar. Voordat ze in de winteropslag gaan behandel ik ze met meubelolie en zet ze dan weg. Ze zien er nog uit als nieuw. Ook andere spullen zoals een vogelvoederhuis van teak blijft mooi, mits het eens per jaar goed met meubelolie wordt behandeld.