Hoe verzorg ik het best deze Tillandsia cyanea?

We hebben van een vriendin dit plantje gekregen. Het vreemde is, dat het plantje in soort van vochtige plastieken bolletjes zit. Het zit eerst wel in een beetje aarde en dan in die bolletjes.Waarvoor dient dat? En op welke manier moet ik die dan verzorgen?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Tuin
3.9K

Het beste antwoord

ik zou de plant verpotten en op een eilandje zetten.
de tillandsia verlangt zeer vochtige lucht, en kahn het best worden geteeld in een mengsel van varenvezels, turf en zand.
geen makkelijke kostganger dus.
een eilandje maak je door de plant in een ondiepe schaal met water te zetten, bij een pot met gaten aan de onderkant zet je 'm op een omgekeerde schotel, zodat de plant het water niet opneemt.
giet in de zomer spaarzaam, de rest van het jaar nauwelijks.
Bronnen:
Rieneke1
11 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

De Bromelia vraagt veel licht, maar geen felle zon. Na half mei [ijsheiligen] mag de Tillandsia cyanea naar buiten, maar vergeet niet dat je haar op neen schaduwrijk plekje [half schaduw] moet zetten. En als de herfst komt moet hij weer naar binnen.
Geef de Bromelia niet te veel water, één keer per week is vaak genoeg. Gebruik het liefst regenwater. En zorg er voor dat je het water in het hart van de plant giet. Ze heeft geen extra voeding nodig.
Als temperatuur is kamertemperatuur [18 graden C tot 24 graden C] van de herfst en de winter wenselijk.