Weet iemand wat voor plant dit is? Is de vrucht eetbaar?

Ik heb een appel mee gefotografeerd om een beter beeld van de grote te krijgen.
Ik heb een plant gekocht bij LIDL. Deze plant heeft grote licht groene vruchten.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Tuin

Het beste antwoord

Het restant van het bloemetje, zie je op de bovenste foto als een sterretje zitten bij het steeltje, en op de tweede foto is rechts aan de vrucht, dat typerend puntje te zien, die veel Solanum soorten ook hebben ( b.v. tomaat)
De buitenkant is glad en glimmend, dus hou ik het op de eierplant een soort aubergine.
Mogelijk zijn die van je foto nog niet rijp en zullen ze later wit worden.
De aubergine is vanzelfsprekend eetbaar.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Zit bij De vruchten van de Solanum familie dat 'sterretje' (kelkblad genaamd) niet altijd over een klein deel van de vrucht heen?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Bij een tomaat is dat heel klein, maar b.v. nij een paarse aubergine is dat juist erg groot.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Daarom zet ik mijn vraagtekens bij jou en zowel mijn antwoord, helaas kan ik niks bedenken dat er ook op lijkt. Toch heeft de gemiddelde tomaat zelfs nog grotere kelkbladeren, vaak steekt dit ook omhoog na een aantal uren, doordat het water in het blad verdampt.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Vergeet niet dat er inmiddels heel veel kruisingen zijn.
Ik heb in mijn kasje gele tomaten, die hebben het zelfde puntje aan het einde van de vrucht als op de tweede foto.
Dus moet het een Solanum zijn.

Andere antwoorden (1)

Ik denk ook dat het een aubergine soort is, ondanks dat het kelkblad niet overeenkomt.
Een Appel green aubergine komt het dichts in de buurt.

Solanum melongena var. esculentum

Als dit hem is dan is hij zeker eetbaar, niet bitter en goed van smaak (dan moet je wel van aubergines houden)

Toegevoegd na 2 minuten:
Een appel green aubergine :$, dit moet natuurlijk Green apple zijn, sorry.