Ik heb een oude trilplaat gekocht met een dieselmotor

Ik heb ergens een oude trilplaat gekocht maar heb er nu wel een probleem mee denk ik,
op de tegels / steen trilt hij prima op het grasveld gaat ook wel maar gaat dan al niet meer zo snel vooruit
en nou wou ik wat losse grond en plaggen gras aan trillen maar op het losse blijft de trilplaat helemaal stil staan
trilt wel gewoon door maar komt geen streep vooruit

weet iemand wat de oorzaak hiervan kan zijn?

hij moet wel in een losse ondergrond ook wel gewoon vooruit gaan dacht ik
want de straaters gebruiken ook zo'n trilplaat om het zandbed aan te trillen.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Tuin
5.9K
Kimath
13 jaar geleden
Ik dacht even dat je zo'n trilding bedoelde om af te vallen. Ik dacht al, dieselmotor? Haha
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
@kimath lol :-)
Kimath
13 jaar geleden
ik had even een niet zo wakker momentje :P
Zal vast komen door mijn verkoudheid, ik word daar echt duf van.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
ik berijp je gedachte wel hoor die dingen heten alebei trilplaat.Ik heb er echt harteijk om gelachen hier
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Haha, hier duurde het ook ff voordat het kwartje viel.
Als de foto er niet had gestaan..
Lees de eerste paar regels nog eens met zo'n andere trilplaat in gedachte. Het wordt pas echt raar bij het stukje "komt geen streep vooruit"

Het beste antwoord

Binnen in de trilplaat zit een gewicht dat gaat slingeren, naar voren meer dan naar achteren, hierdoor verplaatst hij zich naar voren toe, echter als de ondergrond te zacht is, kan de trilplaat zich niet 'afzetten' tegen de ondergrond.
Het probleem zit denk ik in die plaggen, die trillen gewoon onder de plaat uit, of wel, de plaggen verplaatsen zich wel, de trilplaat niet, in gewoon schoon zand, zal het geen probleem zijn.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dank u, het klopt inderdaad
het gaat op straatzand prima

Andere antwoorden (1)

Er bestaan verschillende soorten trilplaten. Voor zachte en harde ondergrond. Een zachte ondergrond neemt heel veel kracht op. Daardoor zal de trilplaat van jou niet voorruit komen. Deze zal niet krachtig genoeg zijn.