wat veroorzaakt allemaal gaatjes rond het blad van mn rhodondenderon??

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Tuin

Antwoorden (2)

De Lapsnuitkever ook wel Taxuskever genoemd, deze eet kleine ronde happen uit de bladeren wat voor de plant geen echte gevolgen heeft.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
ook ik denk dat het een lapsnuitkever zou kunnen zijn.
deze is erg schadelijk voor je plant, omdat de keverlarven de wortels van je plant opeten, zodat die geen voeding meer op kan nemen, en doodgaat.
bij het tuincentrum kan je aaltjes bestellen, van ecostyle.
die gooi je vermengd met water over de voet van de plant, en die pakken de larven aan.
de volwassen kevers moet je handmatig wegvangen.
Rieneke1