Welke plant is dit?

Deze plant staat ineens in mijn voortuin. Ik herken hem niet. Ik dacht dat het onkruid was. Maar de buurvrouw denkt dat het een echte plant is. Wie weet welke? O, ja, hij is nu ongeveer 60-70 cm.

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
in: Tuin
1.2K
jc54
9 jaar geleden
Onkruid bestaat ook uit echte planten. By the way: wanneer is een plant ONkruid?????
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Sorry, dat is ook zo. Laat ik dan zeggen, welke plant is dit?
Rieneke1
9 jaar geleden
Komt me bekend voor. Even wachten op de bloei, dat is het herkennen veel makkelijker.
Of even wachten op eddijst natuurlijk :)
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Rieneke heeft gelijk. Als ie gaat bloeien is ie veel makkelijker te herkennen. Mijn definitie van onkruid: wat terug blijft komen als je het probeert uit de tuin weg te krijgen. Geldt dus ook voor margrieten, duizendknoop of guldenroede, ook al zijn dit mooie planten

Het beste antwoord

Het is de tweejarige Fijnstraal.
Een onkruidplant uit een ander land.
Dit soort doet het enorm goed op zandgronden en bloeit met kleine witte bloemetjes die erg veel op kamille lijken.
Bloeitijd van begin zomer tot aan de vorst.
Afgelopen zeer zachte winter de hele winter doorbloeiend!
Het ene jaar heb je een bladrozet, vlak boven de grond, het jaar er op gaat hij dan bloeien en na de bloei normaal gesproken dood.
laat je hem uitbloeien, dan komen er kleine pluisjes aan die heel ver weg kunnen waaien.
Zo ben je er dus ook aan gekomen.
Ik heb hem zelf ook in de tuin en vind hem erg mooi !