Zit er veel verschil tussen speelgras en siergras?

er wordt niet heel veel op gespeeld dus ik vraag me af welke voor mij beter is? of er veel verschil zit qua uiterlijk?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Tuin
5K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Misschien niet gespeeld maar wel veel op gelopen?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
er wordt wel af en toe op gelopen
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Zou een speelgras nemen, dat is een mengsel van verschillen grassen. Als je veel maait dan krijgt het siergras de overhand, wordt er veel op gespeeld/gelopen dan blijven de sterkere grassen over.
Zo krijg je vanzelf het juiste veld.
http://www.tuinadvies.nl/tuinaanleg_gras_zaaien.htm

Het beste antwoord

Er is een heel groot verschil tussen sier- en speelgras.

Speelgras is grover van blad en ook stugger, siergras is een fijn rank blad.

Indien men speelt op siergras wordt het blad dusdanig gekneusd dat het zich niet hersteld, speelgras veert weer gewoon terug.

Voor een grasveld waar weinig op gespeeld wordt is een mengesel van beide soorten aan te bevelen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Bedankt

Andere antwoorden (2)

ik denk dat zoals je het al hoort sier gras er voor de sier is, speel gras is volgens mij wat steviger zodat het niet snel uitziet alsof het is platgestampt.
qua uiterlijk heb ik geen idee misschien moet je dan bij een tuinwinkel bvb intratuin even vragen wat het beste is en dan kan je het ook nog eens voelen en vergelijken.

veel succes
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik heb het beide gehad. Siergras kan er niet tegen als er overheen gespeeld wordt, je maakt het kapot. Speelgras wel, jaren lang speelde de halve buurt bij mij op het gazon met mijn kleinste kind. Het kon overal tegen. Dus speelgras is veel sterker.