goedemiddag, ik had een vraag over mijn huisbaas mag die zomaar de tuin betreden? en de buitenkant van het huis verven is dit voor ons rekening? mvg

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Wonen
6.4K

Antwoorden (5)

Het schilderwerk aan de buitenkant van een gehuurd object is voor rekening van de eigenaar van het pand.
Het betreden van de gehuurde grond, in uw geval de tuin is niet vanzelfsprekend. U dient de eigenaar echter wel in de gelegenheid te stellen het schilderwerk uit te (laten)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Nee dat mag hij niet en de buitenkant van het huis verven is voor zijn rekening
ronron1212
13 jaar geleden
hij zal aan jullie moeten vragen om in de tuin te mogen, en het verven is voor de verhuurder.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Allereerst moet de huisbaas jullie op de hoogte stellen van zijn voornemen. De buitenzijde is voor zijn rekening (en via de huur natuurlijk uiteindelijk voor jullie....) Als hij jullie op de hoogte heeft gesteld, en jullie zijn akkoord met de dag (cq week) die hij nodig heeft, dan kan hij de tuin betreden.

Mochten jullie niet geweten hebben dat hij kwam en hij is dus wel op jullie terrein geweest, dan zit hij fout. Zolang jullie op tijd de huur betalen zijn jullie voor de periode de feitelijk eigenaar. Door het te verhuren, geeft hij dat recht dus gedeeltelijk uit handen.

Nog een voorbeeldje. Ik kreeg plots de huiseigenaar in mijn huurflat. Wilde even een andere ketel plaatsen. Nee, zo werkt dat dus niet. Dat heet dus huisvredebreuk.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
zoals reeds gezegd mag hij niet op uw terrein komen. Ik zeg bewust dat het uw terrein is omdat u het huurt en dus uw privéterrein voor de afgesproken periode. Het verven aan de buitenzijde is strikt genomen voor de verhuurder, maar hier zou ik toch wel wat soepelder in zijn. Het is een beetje geven en nemen. Je hebt er blijkbaar een probleem mee dat hij in je tuin komt, wat ik heel goed kan begrijpen, maar je wil wel dat hij komt schilderen. Je kan bijvoorbeeld overeenkomen dat hij de verf betaald en dat jullie de werkzaamheden uitvoeren of dergelijke. Vooral goede afspraken maken hieromtrent, dat blijft het langste duren.