Hoe betrouwbaar zijn de referenties op werkspot.nl?

Binnenkort wil ik de zolder verbouwen en zit te kijken op werkspot.nl voor aannemers/bouwbedrijven. De ene heeft nog mooiere referenties dan de andere. Hoe betrouwbaar zijn deze? Kan een aannemer/bouwbedrijf zelf (goede) referenties plaatsen?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Wonen
3.4K
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Beste Pieper, ik ben zelf een tijd lid geweest bij Werkspot. Ik kan je zeggen dat de referenties op zich betrouwbaar zijn, want ik mocht geen eigen klanten/emails uitnodigen voor een review. Ik ben tegenwoordig alleen nog aangesloten bij Vindy (www.vindy.nl), daar kunnen mijn klanten mij tegenwoordig een review sturen en dat systeem werkt iets prettiger moet ik zeggen.

Antwoorden (4)

Iedereen kan een reactie plaatsen. Vanaf de zaak, vanuit huis, als baas of als klant.
Van nieuwe producten is het niet ongebruikelijk dat fabrikanten zelf regelmatig een prachtige review schrijven.

Mond-op-mond reclame is beter. Dan hoor je wie er met een bepaald bedrijf in zee is gegaan en hoe de ervaring daarmee was. De echte waarheid...

Ik heb zelf onlangs met een bedrijf een slechte ervaring gehad. Bijna oplichting. Heb een eerlijke, maar voor de zaak negatieve review geschreven. Laat die nou na een dag weer verwijderd zijn! Het nog twee keer geprobeerd, maar nee hoor. De plaatsing is hoe dan ook teniet gedaan. Waarmee ik wil zeggen, het is nooit 100% betrouwbaar wat je op internet leest.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
maar dat zou kunnen betekenen dat werkspot dus helemaal niet betrouwbaar is,want als jouw review verwijderd is dan kan dat veel vaker gebeuren
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
ipzy, ik had deze ervaring weliswaar met een ander, maar ik wilde het wel vertellen. Eenn gewaarschuwd mens telt voor twee toch? Dacht namelijk zelf ook altijd: even kijken naar de reviews. Totdat ik zelf ook de waarschuwing kreeg van niet alles geloven. En toen inderdaad mijn slechte, maar waarheidsgetrouwe, recensie verwijderd werd wist ik dat het niet allemaal zo positief is als er staat. Nou kan het natuurlijk zijn dat werkspot oké is. Maar blijf opletten! Vraag verder, zoek verder. Het is wel jouw geld dat er mee gemoeid is.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Bedankt voor je reactie
Beste vraagsteller, de referenties kunnen enkel gegeven worden, door degene die een opdracht plaatst en waarop een vakman heeft gereageerd. Referenties worden geautomatiseerd en handmatig gecontroleerd. Dekt dit de lading van je vraag?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Gebruik gewoon je gezonde verstand ipv blind af te gaan op zogenaamde referenties. Check even de discussie op Trosradar.nl hierover,dan weet je genoeg.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Bedankt voor je reactie
Het ligt er aan wat je precies gaat doen. Moet het dak nog vernieuwd of geïsoleerd worden dit laat je doen door een dakdekker. Voor verdere verbouwing ga je naar een allround klusbedrijf. (zeker geen beun). Betrouwbare klusbedrijven zijn er voldoende. Ik heb verscheidene verbouwingen laten doen. Een klusbedrijf die alles doet kent voor elk vak wel iemand die daar ontzettend goed mee is. Ook is mijn ervaring dat je hier uiteindelijk beter alsook goedkoper mee af bent dan een aannemer/bouwbedrijf. Het persoonlijk contact en de zelfcontrole werkt beter. Dit zijn vaak de handigste en snelste jongens die een naam te verliezen hebben. Doe je huiswerk door meerdere mensen te vinden die al op deze wijze hun verbouwing hebben gedaan. Vraag of men mag komen kijken en horen wat hun ervaring met die of dat bedrijf is geweest. Krijg je een goed gevoel van een der mogelijke adressen, vraag dan vrijblijvend de offerte aan. Zeg duidelijk wat je in gedachten had en vraag dan hoe zij dat zouden aanpakken. Alleen diegene waarvan je merkt dat hij enthousiast met creatieve ideeën aankomt en b.v. opmerkt dat op die wijze het niet alleen beter of mooier wordt maar ook goedkoper; dat is een goeie! Of... voor een paar tientjes meer krijg je een profesioneler resultaat. Overhaast 't niet maar zoek tot je intuïtie zegt: 'Dit is mijn vriend'. In ieder geval is dit zo bij mij gegaan. Je moet iemand vinden die het werk zodanig levert alsof het voor hemzelf was. De elektricien, de loodgieter, de metselaar, de stucadoor, de keukeninstaleur en noem maar op, zijn allemaal vrienden geworden. Ze kregen op tijd lekkere koffie en bij afrekening een biertje.
Keihard werkende mensen met plezier in hun werk. Zoek en gij zult vinden.
Veel sukses!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Bedankt voor je reactie