Storing verholpen aan waakvlam: nu diverse keren geen warmte in huis, geen warm water.

Na vervanging van de trafo, (het begon na 2 weken,) heb ik nu bijna dagelijks geen warm water, of een koud huis na aanvankelijk warm te zijn opgestookt. De waakvlam doet het wel maar floept op gegeven moment niet meer aan. Na de elektra enkele minuten van de ketel te hebben gehaald en na weer aangesloten te zijn floept de verwarming wel aan. De rekening heb ik nog niet betaald maar dat is het punt niet. Uiteraard begrijp ik dat ik contact moet opnemen met het bedrijf maar voel me hier niet erg prettig bij. Wat raden jullie me aan.

Toegevoegd na 2 uur:
Het feit dat ik nu voor extra onkosten kom te zitten terwijl er net een reparatie is gedaan die er voor zorgt dat het systeem niet goed werkt, werkt mijn tegenzin om die extra onkosten te gaan betalen. Vandaar mijn vraag

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Wonen

Antwoorden (4)

Waterdruk tussen de 1 en 2?
Niet tijdige betaling is geen reden om niet de
energieleverancier in te schakelen.
Het is zeer waarschijnlijk een thermokoppel of sensor bij de ketel. (was bij ons ook het geval)
Gewoon bellen dus.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
misschien is de thermokoppel van de waakvlam niet echt goed meer of de luchtmassa meter is vervuild.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
de vlammetjes zijn blauw, bij vervuiling worden ze oranje?
Het zou goed kunnen dat de thermocoupler die niet al te best meer is. Dat is dat koperdraadje waar de waakvlam tegenaan brand.Het kan zijn dat het uiteinde van het thermokoppel niet helemaal op de juiste plaats zit. Dat zit soms niet erg goed vast, en als er aan gewerkt is, dan kan dat wat te hoog of te laag zitten ten opzichte van de waakvlam.

het kan ook dat de waakvlam niet op de juiste plaats brandt omdat er toch een beetje vuil inzit.

Kan ook nog de maximale thermostaat zijn, er lopen twee draden vanaf het gasblok naar de maximale. Nu wil het wel eens dat daar een slecht kontakt zit met die schuifschoentjes, of hij is stuk. Om te testen trek de schuifschoentjes van de maximale thermostaat en verbind deze door, tijdelijk !!!
Als de waakvlam nu aan blijft is je maximale stuk.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Maar kan ik dan reclameren op de reparatie die is uitgevoerd? Ik heb er eigenlijk geen zin in wéér voorrij kosten etc. te betalen maar hoe kan ik dat aanpakken?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dat denk ik wel ja, de reparatie is tenslotte niet helemaal goed uitgevoerd,of in elk geval is jouw probleem niet opgelost met de reparatie. je betaalt wel voor een reparatie waarbij de cv het daarna weer doet.
Je kan zowiezo het bedrijf dat de reparatie heeft uitgevoerd bellen en het probleem voorleggen (waarbij de de vorige reparatie wel even noemt, net als het feit dat jouw probleem dus niet is opgelost)
Dat is niet zo te zeggen. Een cv ketel bestaat tegenwoordig uit zoveel onderdelen en beveiligingen dat het niet ontsteken van de brander ook kan zitten in een slechte verbranding waardoor de beveiliging aan gaat en hij stopt, door de stroom eraf te halen reset je de ketel en probeert hij het weer even totdat hij dezelfde foutmelding weer krijgt.
Je hebt nog een ketel met een waakvlam dus die zal niet jong meer zijn maar geeft hij een foutmelding aan ? dan kun je die op internet eenvoudig opzoeken.
Wacht niet te lang want veiligheid voor alles met gas.