wasmachine verplaatst tijdens centrifugeren

wasmachine staat wel waterpas en het is nog geen 1 jaar oud . het is een AEG LAVAMAT

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Wonen
9.5K

Antwoorden (6)

Heb je wel de vervoersblokkering eraf gehaald?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Als dat niet het geval was geweest dan was die nu wel kapot.
De wasmachine moet goed waterpas staan. Als deze toch gaat lopen is de wasmachinetrommel niet goed beladen. Er onstaan trillingen die het effect versterken.

Ik heb zelf in een lab met ultracentrifuges gewerkt waarbij een onbalans tot gevolg had dat de trommel eruit werd gecentrifugeerd en de volgend dag dwars door de muur in de kamer ernaast werd gevonden.

Wat kan helpen is de wasmachine goed te beladen. met grote en kleine spullen. Omdat je meestal niet de wasmachine open doet voor het centrifugeren is dit meestal geen bruikbare tip.

Wat kan helpen is het plaatsen van de wasmachine op een ruwe ondergrond. Zet de plaats op een rubberen mat bijvoorbeeld.

Toegevoegd na 22 minuten:
Op klusidee zetten ze de wasmachine op balken om die te verstevigen. Het is belangrijk dat er een goede grip is.

Wat betreft de belading: het gaat ook vaak mis als er veel grote spullen in zitten, bijvoorbeeld alleen maar beddengoed of alleen maar handdoeken. Ik combineer die meestal.

Sommige wasmachines hebben een sensor die controleert of de wasmachine teveel trilt. Dan stopt het programma en door een paar keer heen en weer te draaien tracht de machine het wasgoed beter te verdelen. Wij hebben dit in onze bosch machine en dit werkt goed.

Toegevoegd na 28 minuten:
NB. Dit kan natuurlijk alleen als je de wasmachine niet helemaal vol propt. Met een hele volle trommel kan het wasgoed zich sowieso niet zelf verdelen. Mocht dit toch gebeuren dan kan je de machine stoppen, wachten tot de deurvergrendeling open gaat en de was handmatig opnieuw verdelen. Het gaat er om dat er overal evenveel gewicht langs de hele trommel komt. Dus niet aan de ene kant 1 kg en de andere 2 kg eenvoudig gezegd.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Waarschijnlijk heb je hem te zwaar beladen.

Zorg altijd dat er een kwart aan ruimte overblijft. Bij een te zwaar beladen machine trekt de ophanging het niet goed en dan gaat de machine er vandoor.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Niet vergeten de watertoevoer open te draaien!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
voor centrifigeren?
Ken het probleem, oorzaak was bij ons een te volle machine of als we de dekbedhoezen gingen wassen, die werden tot een grote bol samengeduwd.
oplossing bij ons was een 4 tal rubber doppen die je onder de pootjes van de machine plaatst. Probleem over, moet je wel op blijven letten met de belading, maar hij gaat niet meer aan de wandel.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Nogmaal goed controlere of de machine echt waterpas staat. En als dat zo is, is er mogelijk een schokbreker defect. Is na een jaar wel snel, maar zou een goed mogelijke oorzaak kunnen zijn. Er zitten vier schokbrekers in de machine.
paulus811