Sinds kort kook ik op gas, daarvoor elektrisch. Gebruik nog steeds een elektrische waterkoker. Zou het verstandiger zijn om nu een fluitketel te nemen

Dit i.v.m. de kosten.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Wonen
1.2K

Het beste antwoord

Een beker/glas water in de magnetron is nog zuiniger.
Als je hier een metalen lepel in zet, kun je het water zien koken, anders niet.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (4)

Ik denk zelf dat het niet veel uitmaakt of je nu in 2 minuten electrisch water kookt of in 10 minuten op gas...
Misschien als het precies uitrekent dat er een heel klein verschil in zit wat dan op jaarbasis een paar euro zou zijn,maar dat moet je maar net de moeite vinden.
Ik zou electrisch water blijven koken,ivm het gemak
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Uit onderzoek is gebleken dat dit ongeveer even duur is.
Milieucentraal schrijft hier het volgende over:
"Het verwarmen van water met de waterkoker kost ongeveer evenveel energie als met het gasfornuis. Het gebruik van elektriciteit is weliswaar minder efficiënt dan het gebruik van gas, doordat in de centrale energie verloren gaat. Maar een waterkoker heeft als voordeel dat hij direct afslaat nadat het water gekookt heeft".
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
het zal zeer weinig uitmaken. maar een fluitketel..heeft wel iets toch?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Zoals uit bovenstaande antwoorden blijkt, maakt het qua energiekosten niet veel uit. Nou dan zou ik het wel weten. Nooit meer zo'n vreselijk fluitende ketel in mijn keuken.