Moet ik bang zijn dat als mijn koeien echt grote honger hebben dat ze mijn hele grasperk gaan opeten?

Ga binnenkort een stuk land erven inclusief koeien en zou ze graag overplaatsen naar ander stuk land op eigen eigendom in de buurt maar ben wat bang voor de toestand van het gras daar dan.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Wonen

Antwoorden (1)

Ja, daar moet je bang voor zijn. Koeien zijn flinke eters. En als het veel regent trappen ze het land kapot.
Maar wat moet je als niet-boer nu met een koppel koeien??? Weet je iets van ze af, heb je een onderkomen voor de winter, ga je elke dag bij ze kijken, moet je ze melken, hoe zie je of ze een dierenarts nodig hebben?
Ik zou ze maar snel van de hand doen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
+, er komt veel meer bij kijken dan alleen wat gras.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ben niet van plan ze weg te doen, maar heb er wel wat verstand van (mijn ouders hadden tot voor kort een boerderij waar ik vaak een handje toestak). Moet wel nog veel praktische kant regelen, stalletje bouwen enz. ben wel blij met de erving hoor, ben misschien van plan om het bedrijf van ouders herop te starten maar dat vergt nodige financiering en tijd, zou nog op opleiding moeten daarvoor enz. Is gewoon tijdelijke oplossing, en wou nu niet dat mijn net aangeplant weiland naar de vaantjes gaat!!! Het is de eerste keer dat ik echt serieus met landbouw bezig ben was nog nooit stilgestaan bij onderhoud van de graslanden.