hoe kleding het snelste laten drogen zonder droger?

Ik heb een gezin met 3 kinderen en 2 volwassenen. Dat maakt anderhalve tot 2 wassen per dag.. ik moet dus alles zo snel mogelijk droog krijgen met de droger om bij te kunnen blijven. Want aan een wasrek is het in 1 dag niet droog en past het niet. Hoe doen jullie dit? Want ik wil niet meer dat de kleding krimpt. Wordt me een beetje te duur.. ben heel benieuwd hoe andere grotere gezinnen dit doen. In de zomer is het drogen buiten natuurlijk geen punt..

Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
3.2K
ronron1212
6 jaar geleden
Hoezo krimpt je was dan doe je de droger op een te hoge temperatuur?
Ritsuka
6 jaar geleden
Waarom gebruik je geen droger dan?
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Ja ik doe het altijd op het hoogst. Anders wordt het niet droog.
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Toen mijn kinderen nog thuis woonde, had ik dezelfde gezinssamenstelling als jij, 2 volwassenen (later 1) en 3 kinderen. Voordat ik een was aanzette, zette ik de verwarming in de badkamer een paar graden hoger, zodat deze warm was voordat ik de was daar ophing. De was droogde op die manier binnen een paar uur en daarna kon de volgende was op het rek. Ook met een gezin van 5 personen is het niet nodig dagelijks te wassen, kijk eens of het minder kan door de kleding te luchten i.p.v. te wassen.
HeerVoldemort
6 jaar geleden
2 wassen per dag? Is dat niet wat overdreven?
Erna55
6 jaar geleden
Wanneer de droger niet voldoende droogt bij een lagere temperatuur dan heb je de verkeerde instelling, start hem op kastdroog.
Kleding op hoge temperatuur laten drogen waardoor die krimpt, is niet wijs.
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Bedankt voor jullie reacties,
Dat ik "teveel" was ben me opzich wel van bewust, we hebben elke dag schone kleding aan.
De verwarming hoog zetten vindt ik inderdaad een goede, alleen is mijn badkamer zo klein dat ik daar niet mijn was kan drogen. De enige plek waar bij ons een was rek kan staan is in 1 van de kinder kamers. Maar daar zou ik inderdaad ook de temperatuur omhoog kunnen zetten. Ik ben nu aan het kijken bij welke temperatuur de kleding ook droog wordt in de droger, 1/2
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
ooit zelf geconcludeerd dat dit de enige manier was en niet eens meer aan gedacht om verder te kijken.. dit is wel een hele oude, misschien anders tijd voor een nieuwe versie. 2/2
Cryofiel
6 jaar geleden
Ik begrijp het niet helemaal. Je hebt het over een 'groot gezin', maar je hebt maar drie kinderen. Hoezo 'groot gezin'? Twee volwassenen en drie kinderen, dat is toch juist heel normaal? Twee wassen per dag... hoe kom je daar aan? Met vier wassen per week moet je er toch makkelijk kunnen komen? Heb je zo'n klein wasmachientje?
Cryofiel
6 jaar geleden
Hoe komt het dat jouw was niet droog is in een dag? Bij ons lukt dat prima. De was droogt op zolder. De temperatuur houden we daar wat lager dan in de rest van het huis, want de zolder is verder alleen maar opslagruimte. De zolder is wel groot, dat helpt denk ik wel bij het sneller drogen dan bij jou. Maar een was aan het wasrek hangen en dan binnen 24 uur droog zijn, dat moet ook jou makkelijk lukken. Als het kan hangt de was trouwens buiten te drogen.
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
In een ouder huis met een trap kun je meerdere wasrekken ophangen in het trapgat. In de woonkamer kan ook, naast de radiator droogt het in een dag. Koop een wastoren die je kunt draaien, meer waslijn en minder tijd.
Was buiten drogen hoeft niet alleen in prachtig zonnig weer. Ook wind droogt goed, kan je onder een balkon waslijnen hangen? hangt het iig droog. Of midden in de tuin aan een droogmolen, kan de was draaien in de wind.
tham
6 jaar geleden
Denk je er wel aan om elke keer het pluizenfilter schoon te maken want dan droogt de droger veel sneller.

Antwoorden (1)

Ik heb in plaats van een droger een luchtontvochter. Werkt erg goed en die van mij heeft een speciale stand 'dry clothes'. De kleren zijn binnen enkele uren droog!