E.V. lijstverbinding

Weten de groen links stemmers, dat er voor de EV een lijst verbinding is aangegaan met de PVDA???????

Weet jij het antwoord?

/2500

Het beste antwoord

Ja, dat weet ik. Het is alleen van belang bij het verdelen van de restzetels, verder niet. Ze hebben allebei 2 lijsten en hebben ook geen afspraken over het stemmen in het EP. De reden is dat ze doordat ze een combinatielijst hebben, ze meer kans op een restzetel maken.

dat kun je weten als je de kandidatenlijst goed hebt bekeken, daar staat het op... CDA met Christe uinie en SGP PvdA met Groen Links VVD met D66 Toegevoegd op 04-06-2009 12:05:42 Een lijstverbinding houdt in dat als er restzetels te verdelen zijn, de stemmen op de twee verbonden partijen worden gecombineerd zodat er nog een vertegenwoordiger van één van de twee partijen een zetel kan bezetten.

Dat staat op de kiezerslijst die iedereen in de brievenbus heeft gekregen. Het lijkt mij dus erg sterk dat er mensen zijn die dat over het hoofd kunnen zien.

Het staat gewoon op de kieslijst en ik vind het jammer dat de D66 een lijstverbing heeft met de vvd, maar ik ga er niet anders door stemmen.

Jep, ik zag het ook al op de kieslijst, vandaar mijn eerdere vraag: http://www.goeievraag.nl/vraag/betekent-bepaalde-kandidatenlijsten-europese-verkiezingen.10872

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord op die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100