Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

E.V. lijstverbinding

Weten de groen links stemmers, dat er voor de EV een lijst verbinding is aangegaan met de PVDA???????

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Wonen
557

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

Ja, dat weet ik. Het is alleen van belang bij het verdelen van de restzetels, verder niet. Ze hebben allebei 2 lijsten en hebben ook geen afspraken over het stemmen in het EP.
De reden is dat ze doordat ze een combinatielijst hebben, ze meer kans op een restzetel maken.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (4)

dat kun je weten als je de kandidatenlijst goed hebt bekeken, daar staat het op...
CDA met Christe uinie en SGP
PvdA met Groen Links
VVD met D66

Toegevoegd op 04-06-2009 12:05:42
Een lijstverbinding houdt in dat als er restzetels te verdelen zijn, de stemmen op de twee verbonden partijen worden gecombineerd zodat er nog een vertegenwoordiger van één van de twee partijen een zetel kan bezetten.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dat staat op de kiezerslijst die iedereen in de brievenbus heeft gekregen. Het lijkt mij dus erg sterk dat er mensen zijn die dat over het hoofd kunnen zien.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Het staat gewoon op de kieslijst en ik vind het jammer dat de D66 een lijstverbing heeft met de vvd, maar ik ga er niet anders door stemmen.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Jep, ik zag het ook al op de kieslijst, vandaar mijn eerdere vraag: http://www.goeievraag.nl/vraag/betekent-bepaalde-kandidatenlijsten-europese-verkiezingen.10872
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding