Hoe heet een stuk gesteente dat groen gekleurd is en snel afbrokkelt door de slechte structuur?

Ik zag in het buitenland (Servië) stukken rots die groen getint waren. Dit gesteente brokkelt makkelijk af. Dit kon ik zien aan het aantal brokstukken op de weg. Ook waren de stukken groene gesteente eerder afgebrokkeld dan het andere rode gesteente.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Tuin
1.4K

Het beste antwoord

Het is waarschijnlijk een koperhoudend gesteente (koper oxideert groen). Het zou dus chalcopyriet of malachiet kunnen zijn.
Chalcopyriet heeft veel verschillende verschijningsvormen; dat in de afbeelding is er een, maar als je er op googled zie je dat het er nogal verschillend uit kan zien.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Ik denk dat het olivijn is. Zelf heb ik brokken olivijn gevonden in de Eiffel. Van buiten ziet het er uit als een klont grond, maar je kunt het met je blote handen breken en dan zie je allemaal kleine groene korreltjes.