Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

kan een kamerplant in de keuken?

Vroeg me het gewoon af?.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Wonen
1.9K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

De luchtvochtigheid is voor veel planten in de keuken beter dan in de gemiddelde (te droge) huiskamer. Als het goed zit met zon/half schaduw/schaduw, net wat die plant nodig heeft, zou het kunnen.
Let wel op of de plant niet giftig is, sowieso, ook in andere vertrekken van het huis. Ik zou een kerstroos of een dieffenbachia liever niet te dicht bij voedsel zetten.
Aan een dieffenbachia hangen af en toe druppels. Het is niet aan te raden die met voedsel in contact te brengen.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (8)

Ja hoor, als hij voldoende licht krijgt, geen probleem
(Lees meer...)
12 jaar geleden
Kamerplanten kunnen gewoon in de keuken, maar ik zal ze qua hygiene niet dicht bij het aanrecht zetten of ergens anders waar je voedingsmiddelen hebt staan.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Als het een huis/tuin/keukenplant is wel.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Lol. Dit had ik ook willen antwoorden +
Als er voldoende licht is, is de keuken de meest geschikte plaats voor kamerplanten, de lucht is er meestal aanzienlijk vochtiger dan in de kamer.
Neem een Chlorophytum, die wil er wel groeien, kan je best een paar weken vergeten, een keertje te veel water is ook niet erg en het is een leuke plant.
En of het soms onhychienisch, planten in de keuken, ach, valt best mee, barbecuen in de tuin is toch ook geen probleem.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Haha geweldig die van die bbq :D + hee :)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ja tegenwoordig is men zo bang voor bacterietjes, niets mag meer, niets kan meer, alles moet met chloor schoongemaakt worden, geboend en geschrobd, maar dan gaan ze op een mooie zomeravond de tuin in, met hun pas gekochte barbecue op gas, lekker onder de bomen, die zomers vaak vol luizen zitten en die dag en nacht, dus ook sávonds, naar beneden zitten te poepen ( plakspul op de auto's) er vliegen muggen rond, vliegen, torretjes, bevangen door de hitte van het vuur, vallen ze er nog al eens in en later als er drank in de man is, en de speklappen op de grond vallen, gaan ze echt niet de rolemmer in, maar op weg naar een maag, dus een plantje in de keuken,........ doen, lekker gezellig.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Inderdaad !!! Volgens mij kun je beter een plantje in je keuken hebben dan een vieze prullenbak of uitlaatgassen van buitenaf!!!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Juist!
Tegenwoordig willen veel mensen dat de muur tussen keuken en kamer wordt opengebroken, zodat het één grote ruimte is.
Dan staan de 'kamer'planten sowieso ook in de keuken.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
wij hebben thuis veel planten waarvan meer dan de helft in de keuken staat en er zijn geen problemen dus volgens mij kan dat voor 100%
je moet ze wel iets beter verzorgen en letten op de zon dat je weet of ze veel of weinig zon nodig hebben.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
sommige planten doen het heel goed in de keuken omdat hier de luchtvochtigheid plaatselijk hoger is (stoom van de pannen)

het nadeel is dat de bladeren vettig kunnen worden, waar stofdeeltjes aan kunnen blijven plakken.

(ook met goede afzuiging en een stouwe stofdoek heb je dit in elke keuken)

dus: ja het kan
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Wat is een stouwe stofdoek??
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
#uhum#
dat? dat is een typfout/zin die ik wou veranderen. moet dus gewoon 'stofdoek' zijn :)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
:)
natuurlijk; De keuken is immers ook een 'kamer'. het is wel zo dat het beter past in een grote ruime keuken, dan in een klein keukentje.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding