Stel :volgens bouwvergunning mag je 9 m hoog bouwen. Mag je hier wettelijk nog van af wijken? Zo ja hoeveel?

We willen graag een wijziging in bestaande bouwvergunning doorvoeren. Nu is hoogte 9m maar we hebben gehoord dat je er evt. 10% wettelijk van zou mogen afwijken. We willen graag weten wat juist is en waar we informatie kunnen vinden.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Wonen

Het beste antwoord

Dat moet je bij de gemeente waar je bouwt navragen.Wij mochten ook 10% afwijken en iedereen die hier gebouwd heeft ,heeft dit al standaard gedaan.

Toegevoegd na 3 minuten:
Wij hebben dit aan de architect overgelaten die veel in onze gemeente tekent dus de gemeente kent hem.
Hij heeft de bouwtekening toen al meteen aangepast aan de 10% afwijking en die is gewoon goedgekeurd door de gemeente en welstand met een opmerking erbij dat dit de maximale hoogte mocht zijn.