Wie weet een tip om snel de rooklucht van een kampvuur uit kleding te krijgen?

We waren kerstavond bij vrienden. Het was er erg gezellig. Kampvuur in de sneeuw. Dat werd onverwachts aangestoken.
Vrijwel iedereen had een jas aan die dagelijks wordt gedragen.
Als we dat vantevoren hadden geweten dan hadden we wel oude jassen aangedaan, want de brandlucht is nog steeds niet verdwenen, ondanks dat deze al nachten buiten hebben gehangen.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Wonen
22K

Antwoorden (5)

Doe hem in de droger met zo n speciaal geurdoekje.
Wel de droger op koude lucht zetten.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
beste wat je kan doen is de jas wassen en daarna meteen op de verwarming laten drogen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Je hebt van die spuitbussen (ben ik eigenlijk niet zo voor) om geur uit gordijnen te krijgen. Het heet Febrèze ofzo, of er is wellicht een ander merk te koop bij de drogist. Wel eerst even checken of de stof van de jas er tegen kan.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Probeer eens een beetje lauw water met azijn.
De jas een beetje vochtig maken hiermee en rustig te drogen weghangen.
De azijn absorbeert de rooklucht.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Inspuiten met "HG Alle Nare Geurtjes Weg"