Wasmachine stond aan zonder water. Wat nu?

Mijn wasmachine stond ingeschakeld op de tijdklok. Hij is gestart op een moment dat de waterleiding was afgesloten, en is dus niet gaan wassen, maar stond wel een beetje te zoemen. Hij werkt nog goed, maar hij ruikt wel wat vreemd, naar jodium. Wat zou dat kunnen zijn?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Wonen
14.1K

Het beste antwoord

jij hebt de wasmachine aangezet op de schakelklok terwijl de water kraan dicht was, dit is geen enkel probleem de was machine is hier tegen beveiligd als jij hiernaa de water kraan gewoon open draait dan moet de machine het gewoon doen.
wat betreft de lucht die naar jodium ruikt dat zal wel een andere oorzaak hebben.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

In principe kan het geen kwaad als hij geen water aan kan.Er zit een thermische beveiliging op dat hij niet warm kan lopen.
De jodiumlucht zit misschien in je kleren maar kan niet van de machine afkomen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Volgens mij draait de schakelwals van een wasmachine pas verder als aan de voorwaarde van de huidige stand is voldaan. Als er onvoldoende water in staat kan hij dus niet gaan verwarmen.
De jodiumlucht zal wel van je sokken komen omdat iemand ergens met jozozout heeft gestrooid;)