Wat is de beste manier om een muis in huis te vangen?

Sinds een maand is er een muis bij ons in huis in mijn dochters slaapkamer. Zij wil daar niet meer slapen. We hebben van dat roze muizengif gelegd maar dat wordt gewoon helemaal opgegeten. En de muis/muizen blijven. Muizenvallen gekocht en hierin hebben we pindakaas gedaan maar dat was er ook gewoon volledig uitgehaald en de valletjes waren niet dichtgeklapt. Nu met spek in de muizenvallen....maar of dit helpt?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Wonen
18.1K
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
kijk maar is naar tom & jerry!

Het beste antwoord

muizenvallen met pindakaas zou moeten werken maar dan moeten ze wel héél scherp afgesteld zijn(pennetje iets rechter maken met tang en insmeren met olie)
Wanneer de vallen nauwelijks nog verplaatst kunnen worden zonder af te gaan zijn ze goed.
Ander middel wat goed werkt is luciferkoppen vermalen tot
poeder en door een stukje kaas mengen.
De fosfor in de luciferkop werkt als vergif
Ga op zoek naar gaten of spleten waar ze naar binnen kunnen
komen en maak die dicht.
Als een muis betrapt word vlucht hij vaak in de richting waar hij vandaan kwam dus volg hem.
Suc6!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (12)

Je moet de muizenvallen op strategische plekken zetten. Zodat dat ding wel naar benden valt. Heb je er al kaas in gedaan?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Muizengif werkt pas na 4 of 14 dagen. In die tussentijd eten ze gewoon door. Dus het gif zal zijn werk wel gaan doen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
zo te horen heb je last van meerdere muizen dat roze spul heeft wellicht de ouders gedood en de jonkies zijn blijkbaar nog niet zwaar genoeg om de valletjes te laten springen ?
je kan beter eens kijken of je kan uitvinden waar de muizen het huis binnenkomen en die gangetjes afsluiten ?
13 jaar geleden
Er zijn kunststof muizenvalletjes in de handel, met een permanente lokstof, er hoeft dus geen kaas of spek in en werkt jaren lang!
Door een simpele druk op een klepje heb je hem gesteld, ongevaarlijk voor huisdieren ( behalve muizen) en kinderen.
Gewone muizenvallen zijn vaak erg moeilijk om hem goed in te stellen, als hij niet scherp genoeg staat, vreten ze hem gewoon leeg, zonder dat de val af gaat.
Muizengif blijven aanvullen totdat het niet meer opgegeten wordt, pas dan zijn de muizen dood/weg.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Haha, dat doet me aan Tom & Jerry denken. Muis die iedereen te slim af is. Maar muizengif doodt niet meteen, en als je valletjes zet, moet je er geen pindakaas indoen, maar een stukje gewone kaas. En wat geduld hebben, want ze zullen niet direct nadat jij ze gezet hebt, op de valletjes afkomen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Pindakaas vinden ze vaak veel lekkerder dan kaas, dus dat was een goeie zet van de vraagsteller.
Je kunt ook een kat in de slaapkamer zetten. :)
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
dit vind ik het beste antwoord.
Al dat gif in de slaapkamer van een kind!
En die muis is vast afkomstig uit een nest, dus dan ben je er niet. Kijk waar de muis vandaan komt, een gaatje ergens in de plint of zo, en stop dat dicht.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Precies. Leen de kat van mijn dochter een etmaal. Dat beest is dermate fanatiek dat die muis ver binnen dat tijdsbestek gegarandeerd het loodje gelegd heeft.
Lijmplankjes op wandelroute muis zetten (google voor bestellen). Opengesneden stokje vanille mddenop leggen.

Let op waar je de keuteltjes ziet. Of gewone vallen. Tegenwoordig (bij Action, 1 euro) zwarte ronde vallen te koop met tandjessluiting.

Ook "vriendelijke"vallen: van die transparante inloophuisjes. Kunnen ze niet meer uit. Maar dan moet je ze wel elders uitzetten, in een park of zo. Zit ook niemand op te wachten.

Anders poes lenen van iemand.

Het is zaak het zo snel mogelijk aan te pakken. Zeker met de snelle vermenigvuldiging van de muizen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Had ook last van muizen maar na het kopen en plaatsen van een anti-muizenstekker niet meer.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
de muizenvallen met de korte kant aan de kant van het lokvoer tegen de muur aanzetten. met de lange kant lopen ze er langs af. je heb een soort kit en dat heet muizenstop en dat kun je spuiten in eventuele kiertjes. als de muis daarvan eet gaat ie dood. en als dat allemaal niet meer werkt plankje neerleggen met speciale lijm (lijm wordt nog onder de toonbank verkocht) op dezelfde manier als de vallen. mag officieel niet meer maar goed. gelijk doden als je ziet dat ze op zijn blijven plakken.
heb je huisdieren, zet het voer op een plek waar muizen niet kunnen komen.
praat met de buren of hun er last van hebben. als ze daar vandaan komen omdat hun de muizen lokken, kun je bezig blijven.
ga na of er iemand in de buurt vogels houd.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
muizenlijm voor het muizengat smeren dan zijn er maar twee keuze voor de muis binnen blijven of vastplakken
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik woon vlak bij de duinen dus er zijn veel muisjes in de buurt. Al mijn buren hebben er last van. Ik niet, want ik heb een kater die expert is inmiddels. Gisteren kwam hij nog binnen en legde een muis op mijn toetsenbord. Hij heeft ook geen moeite met ratten, ik wel! Ik heb er gelukkig nog geen binnen gehad en je ziet ze gelukkig heel weinig, maar hij heeft ze wel eens gevangen. Mijn kater is overal een welkome gast, hij wordt overal graag binnengelaten en heeft hier menig huisvrouw uit haar nood bevrijd. Het houdt hem ondanks zijn hoge leeftijd actief en alert. Misschien heb je ook buren die er last van hadden met een kat in huis? Leen hun kat dan eens.
Er is geen betere muizenvanger.
Anders moet je eens op speurtocht gaan naar kleine gaatjes laag bij de grond, bij plinten enz. Vaak zie je hun ontlasting wel liggen in de vorm van hele kleine donkere korreltjes. Elk gaatje kan je dichtstoppen met kranten ofzo. Als er zo'n stukje krant kapot is, weet je dat daar de ingang of het nestje zit.
amc
13 jaar geleden
Je kan muizenvallen kopen waarbij je de muis alleen vangt en deze niet dood maakt (bijv. bij de boerenbond).