Waarom verkoopt de praxis e.d aan particulieren wegenzout?

Dat werkt helemaal niet op je stoep of oprit, zolang er niet intensief overheen gereden wordt. Mijn schoonmoeder heeft 25 kg voor niks gekocht. Zo begrijp ik het zouttekort wel.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Wonen
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Veel mensen weten niet dat het niet werkt. Gaan ervan uit dat wat er verkocht wordt ook daadwerkelijk helpt. Zal ook niet op de verpakking staan lijkt me.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Zoals in een reactie op een antw al gezegd door mij: hier werkt het uitstekend! De meeste sneeuw aan de kant scheppen, handjes strooizout er over heen: geen gladde stoepen meer, top dus!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik denk dat het redelijk werkt zolang je het niet op een dikke laag sneeuw kiept.
Los daarvan: of iets werkzaam is, is vaak totaal geen argument voor veel mensen om iets te kopen.

Het beste antwoord

Als je de sneeuw eerst weg schuift of veegt zodat er een stuk minder ligt werkt het wel degelijk. Het bewijs ligt hier voor op de stoep : )
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (4)

Omdat er vraag naar is! En Praxis 'ruikt' omzet, vandaar!

En wegenzout werkt best goed als éérst de toplaag sneeuw is verwijderd....
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Omdat het wel goed werkt als je eerst de sneeuw wegveegt en dan het zout erop strooit. De stoep en het pad naar de weg ontdooiden en vroren niet opnieuw aan.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Het klopt niet helemaal wat je zegt, er hoeft niet overheen worden gereden.
Het wordt verkocht omdat het prima werkt als je de 'boel' net hebt schoongeveegd, en net de gladde plekken niet weg krijgt.
Als je het zout er over strooit, hoor je gelijk het ijs al knisperen, en na een kwartier is het al gaan smelten.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Juist prettig dat je ergens dat zout kunt kopen. Want je bent zelf verantwoordelijk voor het schoonvegen en houden van je eigen stoepje/inrit.
Steeds wegvegen die sneeuw en dan zout strooien. Dan zal de postbode bij jou geen been breken.
En voor de Praxis een goeie bron van inkomsten.

Bij ons hier in de stad wordt het zout trouwens ook verkocht bij tuincentra.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Maar je hebt wegenzout en gewoon zout. En de wegenzout schijnt niet te werken.