Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Waarom krijg ik een nieuw huurcontract?

Ik woon in een studentenhuis, ik moet AS maandag een nieuw contract tekenen van mijn huisbaas, omdat zij het huis overneemt van haar vader(het is een koophuis van haar vader dus). In mijn oude contract staat niks over een nieuw contract.. moet ik verplicht tekenen? En in het nieuwe contract staan super veel aanpassingen.. waar ik het dus niet mee eens ben... WAT TE DOEN!?

Greetz!! and thanks !! x

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Wonen
879

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

ten eerste vervalt je oude contract omdat de persoon waarmee je hebt ondertekend niet meer aanwezig is. ik zou als ik jou was goed gesprek aangaan met de dochter van de vorige verhuurder... over de dingen waar je het niet mee eens bent misschien kunnen jullie samen overheen komen. zo niet tsja dan zou je voor wat anders moeten kijken denk ik
groetjes
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

Koop breekt geen huur
Uitgangspunt is de algemene regel 'koop breekt geen huur’. Met andere woorden: de verkoper draagt de woning met alle opeisbare rechten en plichten over aan de nieuwe eigenaar. Die nieuwe eigenaar is dan ook aan de bestaande huurovereenkomsten gebonden. Er zijn echter bepaalde uitzonderingen, kijk voor meer informatie op onderstaande link.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Je hoeft het niet verplicht te tekenen, maar zolang de vader zich netjes aan de regels heeft gehouden i.v.m. opzegtermijn etc. kan dochter je wel uit het huis zetten indien je het contract niet tekent.
Als de vader zijn huis verkoopt, eindigt dat namelijk jouw huurcontract.
Dochter is de nieuwe eigenaresse, en indien zijn kamers gaat verhuren, moet je natuurlijk een contract tekenen.
Of verhuizen.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Koop breekt geen huur, dus de dochter kan niets, tenzij ze een procedure opstart.
Steenuiltje
13 jaar geleden
Kom nou! Je hebt als huurder huurbescherming. Het zou een mooie boel worden als alle verhuurders hun woning 'even' doorverkopen aan een familielid en vervolgens alle contracten aanpassen/ stopzetten of in het slechtste geval: alle huurders op straat zetten.
Bedenk in de 1e plaats dat een dak boven je hoofd
heel belangrijk is, vooral als je niet over alternatieven beschikt.
Bedenk ook heel goed dat gezien de schaarste van op de woningmarkt voor studenten er voor u 10 anderen zijn die
minder kieskeurig zijn met de nieuwe contractvoorwaarden.

Het kan nuttig zijn om de contracten te vergelijken,
zowel de oude met de nieuwe, alsmede de nieuwe
contracten met de andere huurders.

De reden voor een nieuw contract kan zijn om de huurders
aan de juiste verhuurder te binden danwel veranderingen door te voeren ten gunste of ten nadele.

Collectiviteit is een goed plan om eerst met de medehuurders het contract door te nemen en te doorgronden.

En niet geheel onbelangrijk, beschikt de nieuwe verhuurder over alle vergunningen, verzekeringen
en voldoet het pand aan alle veiligheidseisen,
bouwvoorschriften mbt sanitair, elektra en
brandveiligheid? (vluchtwegen, noodverlichting,
rook/koolmonoxide melders, brandslang of blussers)?

Indien u meent ergens juridisch een vinger achter te krijgen, schroom dan niet om bovenomschreven aan
te halen indien uw nieuwe huurcontract zeer ongunstig voor u uitvalt.

U kunt ook verzoeken om het nieuwe contract eerst te laten toetsen alvorens u gaat tekenen.
Doe alles samen met uw medehuurders.
Samen staat u sterk.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding