Heeft een dubbele meter voor electra nut?

Als je al je apparatuur in huis van de zuinigste kwaliteit hebt is een dubbele meter dan nog rendabel.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Wonen

Het beste antwoord

Wij hebben een jaar lang gedacht dat we dag en nacht tarief hadden en daarna geleefd.
Dus alles 's nachts en in het weekend gedaan wat maar mogelijk was. uiteindelijk bleek dat dat bij de verhuizing mis was gegaan dus we hadden geen dubbel tarief maar normaal.
Resultaat....12 euro zouden we verdient hebben als we dag en nacht stroom hadden gehad.
Dus niet de moeite om er zoveel rekening mee te houden.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
dat is inderdaad niet de moeite
ik moet wel zeggen dat wij onze wasmachine bijna dagelijks gebruiken.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
@werk; wij ook wel. maar doordat bij een dubbel tarief het dagtarief hoger is en de vaste kosten ook hoger is moet je wel zoveel meer 's nachts verbruiken dat het niet snel veel scheelt.
En je kunt niet alles 's nachts doen strijken,koken,oven etc..
Wel heb ik onlangs de vaatwasser en de wasmachine op de warmwaterleiding aangesloten dat scheelt een hoop stroom.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
wij zetten de vaatwasser ,droger,wasmachine wel zo veel mogelijk s nachts aan
maar koken en strijken doen we inderdaad overdag
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
bedankt voor je antwoord

Andere antwoorden (3)

Als je je verbruik weet, dan kun je dat hier uitrekenen.
Bij een gemiddeld tot hoog gebruik is het zeker rendabel om een dubbeltarief in te stellen.

http://www.essent.nl/content/zakelijk/producten/elektriciteit/dubbeltarief/tariefcalculator.html

Toegevoegd na 2 minuten:
Je moet minstens 40% van je jaarverbruik in daluren verbruiken wil het rendabel zijn.
Dus wassen, drogen en afwassen na 23.00 uur.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Zeker Werk!
Als je calculeert en de 'vreters' in de nachtelijke uren laat consumeren, levert dat echt wel voordeel op....
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Als deze dubbele meter er al zit dan heeft het zeker nut.
Ik had verleden jaar een precies gelijk hoog verbruik ,als laag verbruik.
Aangewend om ,s,morgens om 6 uur de wasmachine aan te zetten.
Ook als je zuinige apparaten in huis hebt,toch verbruiken deze stroom.
En in het weekend kun je er geld mee verdienen.