Hoe krijg ik plakresten van beschermfolie van aluminium

Hi,

Ik heb een douchedeur in elkaar gezet wat bestond uit verschillende aluminium delen (mat/licht glanzend). Nu zat er overal netjes van dat transparante folie overheen wat je er normaal gesproken zo afritst.

Dit ging goed bij de kleinere delen maar bij de grotere delen zijn er op twee staande balken over de gehele lengte plakresten overgebleven.

Het is een flinterdun laagje (zie foto) en als je er met je vinger overheen gaat krijg je het niet weg zo dun is het het. Ik wil het eigenlijk niet met stickerverwijderaar proberen omdat ik bang ben dat het aluminium misschien wordt aangetast .

Iemand huis tuin en keuken middeltje die ik kan proberen?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
1.2K

Antwoorden (1)

Probeer het eerst eens door het met een fohn te verwarmen en dan met een doek, al dan niet bevochtigd met een oplossende stof als benzine, eraf wrijven.