Hoe kom ik het beste van muizen af?

Ik woon boven de turkse afhaal en heb waarschijnlijk daardoor last van muizen, dus vroeg me af wat de beste manier is om daarvanaf te komen.

Toegevoegd na 13 minuten:
Een kat nemen is helaas niet mogenlijk omdat ik op kamers zit hier en huisdieren niet toegestaan zijn. Bovendien heb ik niet het geld om goed voor een kat te zorgen.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Wonen
4.5K
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
....
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
waar woont u?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Als jij last hebt van muizen, zal er bij jou voor die muizen ook wel wat te halen zijn. Waarom zou het door de Turkse afhaal komen? Misschien vraagt de eigenaar van de Turkse afhaal zich wel af waarom er muizen van boven blijven komen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Als huisdieren niet mogen, mogen muizen ook niet ;-)

Antwoorden (9)

Muizenvallen plaatsen, doosjes met gif.
Of neem een kat :D
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
De muizenvallen en het gif hebben we al geprobeerd maar het had helaas niet echt nut. Kat is geen optie :p
De beste manier om van muizen af te komen is een kat in huis nemen. Muizen ruiken de aanwezigheid van een kat en blijven dan ver uit de buurt. En die ene muis die het toch nog waagt om binnen te komen, die komt snel genoeg de kat tegen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Een poes is een goede optie.
Tevens kun je de inspectie eens langs laten komen of het beneden wel hygienisch is.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
haha, denk je echt dat ze die gaan inschakelen als die muizen er nog zijn? nooit
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Nee das waar. Dus zal het anders stellen.
Eerst een poes nemen dan als de muizen weg zijn de gezondheidsinspectie inlichten ;-)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Sorry ik heb verkeerd gelezen. Ik dacht dat de eigenaar vroeg over de muizen. mijn excuses.
normaal gesproken een valletje met pindakaas werkt super.
ik zal meer moeten weten.

Toegevoegd na 11 minuten:
probeer het maar eens
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik had ook last van muizen en had werkelijk alles geprobeerd.
Alles is begonnen na de dood van mijn oude kat.
Eerst probeerde ik diervriendelijke vallen ....dat hielp de eerste week : resultaat 1
Iets drastischer : gewone vallen met koek en kaas.
Koek en kaas : weg ....resultaat :1 kleintje.
Uiteindelijk dan toch maar van die blauwe zaden : elke dag een schoteltje : aas op. De muizen zaten al het ware te wachten op nieuwe voorraad.
Na een week : één dooie na de andere . Sinds 2 weken blijft het schoteltje onaangeroerd .
Het was een harde beslissing , dat gif.....helaas de enige afdoende.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Zelf had ik ook last van muizen. Uiteindelijk is het me gelukt om er vanaf te komen d.m.v. een stekker voor in het stopcontact die ultrasoon geluid afgeeft, niet hoorbaar voor mensen. Heb het apparaatje gekocht bij Blokker, dacht onder de 10 Euro.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dat ultrasone apparaatje werkt geweldig, maar let wel even goed op of er baby's of kleine kindjes in de buurt zijn. Die horen dit apparaat namelijk (ervaring...!).
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Je moet kijken waar ze vandaan komen. Indien je gaten hebt in de muur of in de vloer moet je daar een fotolijstje zetten met een foto van je schoonmoeder. Zeker dat ze niet meer komen. Kijk dus goed waar ze uit komen en daar zet je een foto van je schoonmoeder. Succes!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Het ziet er naar uit dat muizen ook niet van sterke pepermunt geur houden. Er is een anti muis spray die daar op gebaseert is.

Toegevoegd na 2 minuten:
Muizen hebben een hekel aan de volgende luchtjes:
* Kamfer
* Kruizemunt
* Pepermunt
*Wilde Kamille
* en Oleander

Droog de blaadjes en wrijf ze fijn, strooi de poeder daar waar ze hun hol hebben of op hun 'hangplek'...
Als je de muis wil vangen om 'm ergens anders los te laten.....
muizen zijn gek op stukjes kaas of een korstje geroosterd brood....
zeker als het besprenkeld is met rozenhoutolie......

Wat ook goed helpt is een paar takken vlier met bladeren en besjes onder de vloer en op
zolder en of vliering leggen....