Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Weet iemand hoe het komt dat de waterdruk af en toe veranderd van kracht?

Als ik ga douchen dan heb ik het ene moment een normale druk op het water en het andere moment , ik bedoel een andere dag, weer minder druk.

Toegevoegd na 6 minuten:
Oh ja, even toevoegen.
Ik ben de enige in huis, dus er zijn geen meerdere gebruikers.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Wonen
2.4K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

Hier speelt het dynamische drukverschil een rol.
Dit houdt in dat wanneer er op meer punten water wordt gevraagd dat er dus per punt minder water(druk) beschikbaar is.

Dit principe kun je goed zelf testen:
Zet een kraan open en laat deze lopen terwijl je nog een kraan aan zet.
Zie je een verschil?

Dit zelfde geldt in je straat. Wanneer de buren in de zomer massaal hun tuin sproeien zul je zelf minder water tot je beschikking hebben.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

dat gebeurd als iemand anders water pakt, of omdat de wasmachine aanstaat, of de vaatwasser. die hebben ook beetje bij beetje water nodig ;)
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Sorry, ik vergat erbij te vermelden dat ik de enige in huis ben.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
maar misschien heb je wel de was of afwasmachine net aan staan.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik heb op dat moment geen andere water gebruikende apparaten aanstaan.
ik weet het niet helemaal zeker maar uiteindelijk zit je natuurlijk met de hele straat (of flat) op dezelfde aanvoerleiding. Die kan heel wat hebben (wat betreft afname) maar als IEDEREEN tegelijk water gebruikt zou daar de druk ook iets lager kunnen zijn, dus dan komt het al met iets lageren druk je huis in.

als dat zo is zou je op "stille" moment altijd goede druk moeten hebben en op drukke momenten evt wat minder
(Lees meer...)
amigo
13 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding