heb 1 jaar nieuwe ketel,sinds een dag of 3 als ik hem op 21 graden zet is hij uren aan het werk om vervolgens op 18 graden te blijven steken

cv platen worden wel heet

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Wonen

Het beste antwoord

zit er genoeg water in het systeem? ergens in je huis op een radiator of op de ketel zelf zit een "klokje" die de temp en de druk van het systeem aangeeft die druk moet in de buurt van de 2 bar staan (niet er over heen) Draait de pomp van de ketel, is de stekker nog correct aangesloten.
Wat is de water temp op genoemde meter, is die lager dan 60 gr C dan gaat de ketel ook niet het juiste rendement geven.
Zit er een display op met een streepje en/of een punt en een druk knopje met service er op, zo ja dan het service knopje in drukken, de display laat dan een letter code zien die je kunt opzoeken in de handleiding en/of door geven aan je installateur. En van uit de handleiding kun je de eventuele storing oplossen.
Is het een combi ketel met een warmwater voorziening, laat dan eens kijken naar je 3-weg klep.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (5)

Het lijkt me dat je de thermostaat eens grondig moet (laten) nazien. Zijn de batterijen die daar -soms- inzitten nog wel goed?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
De ketel heeft denk ik wel garantie en anders heb je een onderhoudscontract afgesloten. Laat de monteur komen.
ronron1212
13 jaar geleden
Elke ketel heeft op zijn tijd onderhoud nodig. Er moet van alles binnen in de ketel worden gepoets. Als je ketel nu 1 jaar oud is, is hij aan een schoonmaakbeurt toe. Het kan zijn dat de branders schoongemaakt moeten worden.

Toegevoegd na 18 uur:
Het kan ook nog aan te kleine radiatoren liggen of de chiffon in de ketel is wat vervuild.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
het kan aan je ketel liggen, maar als je radiatoren warm worden lijkt me dat niet.
ik heb het bij mij ook gehad, eerst een gewone oude ketel van 16 jaar, daarna een nieuwe HR ketel.
radiatoren heet, en niet echt lekker warm.
ben ik een poos bij de ketel gaan staan, en die sloeg telkens aan, om na een korte tijd gebrand te hebben weer af te slaan.
nieuwe thermostaat er tussen, en nu op 23 graden zetten betekend snel verwarmen naar 23 graden, en het zo houden.
proberen maar, suc6.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Mogelijk heeft je ketel te weinig capaciteit, als hij uren bezig is, doet hij het dus wel en vraagt je thermostaat om meer warmte, ook de ketel zelf zal een thermostaat hebben die de watertemperatuur in de ketel zelf regelt, als die op zijn max. komt, slaat je ketel af, dat zou verklaren waarom je ketel blijft "steken".
Misschien staat deze te laag en moet de ketel veel te lang branden om het huis te verwarmen, bij een hogere watertemperatuur van de ketel, geeft hij ook meer warmte en blijft hij ook geen uren draaien, ja ik denk maar even hard op, misschien heb je er wat aan.
Het is wel zo, dat precies de laatste 3 dagen , dat je dit probleem hebt, zo koud is, het moet dus hier zeer waarschijnlijk mee te maken hebben.