waarom betaal je voor strooizout ongeveer 50 cent per kilo (in een 20 kg verpakking) en voor keukenzout tussen 30 en 40 cent in een kilopakje?

Weet jij het antwoord?

/2500

Het beste antwoord

omdat mensen het toch wel kopen en de prijs niet vergelijken zeker als het als aanbieding gebracht word

Strooizout is veel minder gereinigd dan keukenzout & bestaat voor een deel uit zand (Tenminste: De variant die ik gehaald heb is 50% zand) Toegevoegd na 3 minuten: Hm.. Gek; Vraag verkeerdom gelezen. Weet niet waar je het gekocht hebt. Ik heb er vorig jaar toch echt maar iets van 3 euro voor betaald.

omdat keukenzout gereinigd is en omdat een kiloverpakking een product toch al duurder maakt dan een bulkverpakking van 20 kg.

ik denk dat het te maken heeft met de manier van zoutwinning.

Dus strooizout is duurder dan keukenzout?

Omdat je dat zelf wilt. Zo'n baal met 20kg zout in huis is ook helemaal niet praktisch.

Keukenzout is NaCl, oftewel: Natrium Chloride. Om dit geschikt te maken voor strooien worden andere elementen toegevoegd, oa om te zorgen dat het niet klontert. Wellicht dat dit extra kosten met zich mee brengt. Maar hoogstwaarschijnlijk is het gewoon 'wat de mens ervoor wil betalen'. Een baal zout van 10 euro lijkt een prima prijs als je daar een maand lang je straatje voor het huis meet sneeuyw en ijsvrij kan houden. [http://www.zout.be/wetenschappelijkedu/waaromisstrooizoutroze.html Vandaag wordt zout dus nog steeds gekleurd, maar dan om veiligheidsredenen: om te vermijden dat strooizout gaat samenklonteren, wordt het immers behandeld met een product dat ongeschikt is voor consumptie]

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100