Wat is het verschil tussen een ontharder en een ontkalker ?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Wonen

Antwoorden (5)

Als de fabrikanten het niet aan kunnen geven zal het enige verschil zijn : de prijs.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
er is geen verschil
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Net op diverse sites gekeken voor u.
zover ik kan zien, is er geen verschil.
het ene noemt het een ontharder, de ander een ontkalker.
misschien klinkt het ene wat vriendelijker dan het ander en kan je zo meer klanten trekken.

maar in het product zit geen verschil.

beide kan een soort zout zijn of een apparaat.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik denk niet dat er in praktijk een verschil is. Theoretisch zou je kunnen zeggen dat een ontkalker enkel het calcium eruit haalt en een ontharder ook bijvoorbeeld het magnesium. Beide tellen immers mee voor de hardheid (van water).
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Een 'waterontharder' voorkomt kalkaanslag en een 'ontkalker' verwijdert kalkaanslag dat al hééft aangezet in de buizen ed.