Woon in appcomlex van 32 wngn; nu hebben 2 bewoners aan de buitenkant een windscherm geplaatst zonder toestemming van de VVE. Wat nu te doen?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Wonen

Het beste antwoord

In het huishoudelijk regelement moet staan dat je eerst torstemming moet vragen als dat van toepassing is.
Als het daarin niet vermeld staat kan je gewoon een windschermplaatsen als het maar voldoen aan de voorschriften zoals bijvoorbeeld doorgang voor brandpreventie
ronron1212
13 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Je geeft geen toelichting; ik ga er gemakshalve even vanuit dat jij die windschermen maar niks vindt.

Je kunt het beste eerst contact opnemen met het bestuur van de VvE. Als zij vinden dat dit ook niet kan, zullen zij zeker actie ondernemen. Vindt het bestuur dat het wèl kan, en jij blijft erbij dat die windschermen weg moeten, dan kun je proberen medestanders te vinden, en gezamenlijk te protesteren bij het bestuur.

Ook kun je de jaarlijkse vergadering van de VvE afwachten, en het daar in de rondvraag aan de orde stellen. Lees het huishoudelijk reglement er eens op na; meestal zijn dit soort zaken geregeld. Succes!