Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Hoe komt het dat Coca Cola alles ontroest?

Over het algemeen worden vastzittende boutjes en moertjes losgeweekt met cola, maar hoe komt dit nou precies?

Wat zit er nu in cola dat dit mogelijk maakt?
Je zou toch denken dat dit dan niet goed voor je gezondheid zou zijn.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Wonen
1K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

Cola is nogal zuur. Het ontroest niet zo veel. Een beetje afwasmiddel werkt net zo goed. Yoghurt heeft hetzelfde effect. In cola zit citroenzuur en dat maak de bout een beetje schoon. Dat is alles. Als het erg ongezond zou zijn, was het wel verboden.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Van waar deze min beste?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Komt niet van mij hoor.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dank je klukluk
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik vraag me gewoon af waarom ik hier een min krijg. Lijkt mij een fatsoenlijk antwoord. Ik begrijp niet waarom iemand dat doet. Ik ging er ook niet vanuit dat die min van jou kwam hoor. Ik hoop dat je iets aan het antwoord hebt.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dat heet tunnelvisie. Cola werkt, denken ze en dat kan niet anders. Maar heb je link gelezen, en klinkt heel waarnemelijk. +
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
@platje: Dank je. Nu kan ik weer rustig slapen :-)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dan ik ook truste!
corzijlstra
13 jaar geleden
Alcoholhoudende dranken en rookartikelen zijn over het algemeen ook ongezond en toch worden ze op de markt gebracht.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dank voor de heldere uitleg.

Andere antwoorden (2)

Ik vermoed omdat het erg zuur is. (Verklaart ook waarom het niet zo heel goed is voor je tandglazuur ;p)
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
+ goed antwoord!
zoals eerder gezecht, zuur. aleen geen citroen:) kijk maar eens op een lidel fles, er zit fosforzuur in:) das wel iets sterker.
in `echte` cola zit het ook maar het staat er niet op:)
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dat is een uitermate kleine hoeveelheid, niet genoeg om dit effect te verklaren anders zou je het ook niet kunnen drinken.

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding