Wij willen ons huis verkopen en mee doen met de open dag

Wij willen ons huis verkopen en mee doen met de open dag maar schrokken van het volgende tarief:
Om deze Open Huizen Route onder de aandacht te brengen gaan wij extra adverteren op 17 en 24 oktober aanstaande in de Zondagkrant. Uw deelname aan deze dag inclusief de advertenties kost € 299,- (incl. BTW).
Klopt deze prijs? Wij vinden het erg hoog!

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Wonen

Antwoorden (4)

Voor die 299 zijn dan wel een aantal makelaars op pad die dagen. En het is best een leuk bedrag, maar voor potentiele kopers een laagdrempelige manier om jouw huis te zien. Bovendien worden er (extra) verkoopbrochures gedrukt.

In deze moeilijke tijd om je huis te verkopen, vind ik 299 niet onredelijk. Je huis langer te koop laten staan kost meer.

ALs je een heel courant huis hebt dat je vrijwel zeker verkoopt, kun je overwegen niet mee te doen. Ook kun je je minimale bod met 500 verhogen, zodat je de kosten eruit hebt.
paulus811
13 jaar geleden
toen wij ons huis verkochten in 2005 waren de kosten 195€ daarvan was 75€ voor een promotiepakket en 120€ basiskosten
maar was zeker de moeite waard,we hadden daardoor wel ons huis sneller verkocht, je huis krijgt meer aandacht als dat je hem zo in de krant zet of bij de makelaar
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Wij hebben twee keer meegedaan aan een open dag. De kosten waren 250 euro per keer. Inderdaad twee advertenties in de krant.

Maar het is de moeite niet waard, want er kwam geen mens kijken. Mensen die een huis op het oog hebben, komen toch wel kijken, daarvoor wachten ze heus een open dag niet af. Ik zou het niet doen, zonde van je geld.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Het lijkt me een faire prijs als je ziet wat ervoor geboden wordt.
Maar: als er nu niemand komt kijken, is de kans niet erg groot dat er dan ineens wel veel mensen komen, vermoed ik.
Je kunt de gok wagen, maar besef dat er geen enkele garantie is dat je kijkers krijgt.