Hoe krijg je het beste een vlieg het huis uit?

Niks werkt , vliegenmeppers (elektrische ook niet).

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
4.7K

Antwoorden (7)

alles donker maken en raam open zetten in kamer met licht... weg is ie!
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Eerste hulp bij het verjagen van vliegen

Vliegen komen op de geur van afvalresten af. Zorg daarom voor een goede hygiëne in de keuken, vooral in en rond de vuilnisbakken. Maak de kliko’s regelmatig schoon met water en groene zeep. Laat geen etensresten staan, maar gooi dit meteen weg. Maak gebruik van composteerbare afvalzakjes. Zo blijft de vuilnisbak niet alleen schoner, de vuilnis trekt op deze manier ook minder vliegen aan. Als de kliko in de volle zon staat, helpt het een stokje tussen het deksel te steken, om het vuil te laten ademen. Het afval kan zo beter uitdrogen.
Vliegen houden niet van de geur van azijn. Maak je fornuis en kookplaten na het koken schoon met water en azijn.
Overrijp fruit trekt fruitvliegjes aan. Controleer de fruitschaal daarom regelmatig of het fruit nog vers is. Was het fruit eerst voordat je het in de fruitschaal legt.
Ook de volgende middelen zorgen voor minder vliegen:

Plant in je tuin kruiden en planten die de vliegen voor je verjagen. Dit zijn de lavendel, basilicum, afrikaantjes en boerenwormkruid.

Hang de kruiden aan de deur om ze bij de toegang tot het huis te verjagen.

Een sponsje gedrenkt in lavendelolie wil de vliegen ook verjagen.

Plaats horren voor je ramen en deuren en vergeet de hordeur niet steeds goed te sluiten.

http://insecten-verjagen.10-tips.nl/vliegen.html
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
koop een hond.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ik dacht dat hij minder dieren in huis wou hebben !
Met een glas en een papiertje. Glas over de vlieg zetten (is even een spelletje) dan papiertje er onder schuiven en zo naar buiten lopen, daar het verdwaalde beest weer vrijlaten en je huis is weer vliegvrij!
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ik weet niet of het op diervriendelijke wijze wil doen.
Indien niet dan is een simpele vliegenvanger een goede optie.
11 jaar geleden
Zet een paar ramen en deuren open van de kamer waar die vlieg jou terroriseert. Vliegen hebben een hekel aan frisse lucht en tocht waardoor het beest al gauw op zal krassen.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Zorgen dat ze geen eten hebben, dus: keuken goed schoonmaken, vuilnisbakken buiten zetten, kattenbak goed schoonmaken als je die hebt, zorgen dat er geen prut in het sifon van je gootsteen zit waar ze op af komen, lege bierflesjes terugbrengen naar de supermarkt (daar komen vooral fruitvliegjes op af), check of er niet ergens een aardappel o.i.d. aan de rol is geraakt in een keukenkastje. Vazen, fruitschalen e.a. nakijken op rottingsverschijnselen.

En uiteraard zoveel mogelijk vliegen te lijf gaan met de mepper.