Kan je een thermoskan die eerder voor koffie is gebruikt zo schoon maken dat er thee in kan?

Meestal smaakt thee heel vies als je het in een thermoskan doet waar koffie in heeft gezeten.

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
12.8K

Het beste antwoord

Je kunt het met azijn proberen (huishoud azijn, ook wel schoonmaakazijn genoemd). Azijn neutraliseert geurtjes.
Als dat niet lukt kun je het ook proberen met een schep soda opgelost in warm water en dat een nachtje laten staan.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Bedankt voor je antwoord. Ik zal het uitproberen.

Andere antwoorden (3)

Ja door het eerst in de vaatwasser te doen en dan nog goed uitspoelen, als je echt de koffiesmaak eruit wilt kun je ook de thermoskan goed uitspoelen er dan om de paar uur vers zeer warm water in te doen en dan er de thee inlaten trekken en dan de gewenste thee in doen.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Een nachtje met bleekwater zetten en alle aanslag en geurtjes zijn verdwenen.
Nadien gewoon eens goed spoelen met water.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Heet water en een of twee gebitsbruistabletten.maakt en zeer schoon en geur weg.vooral niet de afsluitdop vergeten.daarna goed spoelen en wellicht de eerste thee laten intrekken.