Kan je een imitatieleren jasje wassen?

Nieuw gekocht. Ruikt heel sterk. Geen aangename geur. Gok dat buiten hangen geen zin heeft. Er staat dat je het op 30 graden kan wassen maar ondanks dat het op het label staat durf ik het niet zo goed te wassen. Terug naar de winkel kan niet.

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
7.5K
HeerVoldemort
10 jaar geleden
Je kan het altijd nog naar de stomerij brengen. Als zij het verpesten is het hun schuld en moeten ze het vergoeden.

Antwoorden (2)

Je kan de jas ook wassen op de handwas/wol stand van de wasmachine... Dat is veiliger...
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Dank voor de tip
Ik kan me voorstellen dat je het niet goed durft te wassen. Toch denk ik dat je je aan het wasvoorschrift kunt houden. Het staat er niet voor niets in. Probeer het eens op een kort programma van 30 graden (of minder) met een mild wasmiddel.
Als je het dan nog niet aandurft, hang dan je jasje eens een poos in de badkamer. De stoom die vrijkomt helpt al een hele boel. Buiten hangen heeft in mijn ervaring overigens vaak wel zin, helemaal als het buiten licht vochtig is (bij regen onder een overkapping, of bij mist). Ik doe dit, zowel een dag of nacht buiten hangen, als in de badkamer een paar dagen laten 'stomen' regelmatig. Werkt prima. Buiten werkt beter tegen luchtjes, badkamer beter bij licht gekreukte stoffen.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Dank voor de tip!