Wat zijn sterke ontvettende en reinigende schoonmaakmiddelen? En waar koop je dit? Afgezien van Soda, Ammoniak.

Voor vloeren en keuken en badkamermuren

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
20.8K
Poet
9 jaar geleden
Hier vind je wel tips:
http://www.goeievraag.nl/huis-tuin/schoonmaken-wassen/vraag/539733/viese-boter-laag-snel-schoon

Het beste antwoord

St. Marc
Te koop bij Albert Heijn en werkt geweldig. Wij hebben het gebruikt om lijm van de trap af te halen, om verfoppervlakken te ontvetten, voor schoonmaak klussen en je kunt er zelfs verfvlekken mee uit de kleren krijgen.

Top spul en het kost geen drol.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden

Andere antwoorden (5)

Dasty van de Wibra. Wel de gele, ze hebben soms een andere kleur en die si niet zo goed
anneliez
9 jaar geleden
Ik raad je professionele schoonmaak producten aan.

Ik heb al jaren een hele goede ervaring met de ontvetter en ontkalkers van roveq.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Ik heb de site bekeken. Als particulier m.b.t. allesreinigers/reinigingsproducten voor laminaat vloeren wat kan ik dan het beste kopen bij Roveq?
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
De hygiënische reiniger geconcentreerd.
20 ml in de emmer en dweilen maar, voor vieze vloeren insprayen met de rtu oplossing 1:10 en daarna met schoon water afnemen. http://roveq.nl/instructiefilms/
Blue wonder, ook te koop in de AH

Toegevoegd na 1 minuut:
Cif werkt ook heel goed! Gewoon te koop in supermarkten en drogisten

Toegevoegd na 2 minuten:
Goed heet water gebruiken help ook al heel veel
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Je kunt ook heel goed schoonmaken met gewoon afwasmiddel. Dat reinigt en ontvet uitstekend.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Als het materiaal tegen een stootje kan en je wilt echt heel sterk ontvetten: caustic soda (de handelsnaam voor natronloog). Wordt vaak ook verkocht als gootsteenontstopper; werkelijk alle vet lost er in op.

Dit is geen ongevaarlijk spul dus mocht je het willen gebruiken draag dan handschoenen. Caustic soda is ook zeer geschikt als verfafbijtmiddel en je kunt er roest mee verwijderen/ metaal blank mee maken, MAAR GEEN ALUMINIUM!!

Toegevoegd na 32 minuten:
Het wordt verkocht in de vorm van halve pastilles (een kant bol de andere vlak) van ca. een halve centimeter doorsnee. voorzichtig oplossen in water. volg de gebruiksaanwijzing, voor ontstoppingen wordt veelal aangeraden de pilletjes in de afvoer te gooien en er dan kokend water op te gieten; voor ontstoppen prima maar verder echt link. ga er voorzichtig mee om dit middel kan de huid aantasten en is veel feller dan soda!
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Wow.. klinkt spannend. En als ik een laminaatvloer met Caustic soda schoonmaak? Is dit daarna schoon of pareltje wit?
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Dat zou ik je niet aanraden of het moet wel ontzettend goor zijn. Caustic soda is echt behoorlijk agressief en zou ook je vloer zelf wel kunnen aantasten. Op keramiek e.d. kan het geen kwaad en ook pvc kan er wel tegen. Maar een laminaatvl0er, geen idee uit welke kunststoffen je toplaag bestaat, dus ik zou hier heel terughoudend mee zijn.